Wat is er nieuw

Goh! Zomaar jonkies!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Sterrekind
  • Startdatum Startdatum
S

Sterrekind

Guest
In het gezelschapsbakje van mijn dochter! Ik ontdekte er net twee prachtige puntgave zwarte molly babies, ik denk dat ze een halve cm groot zijn, en ook heeft iemand kuit geschoten, ik gok een van de rouwtetra's, volgens mij doen corydora's geen eitjes leggen in de planten!

Ik ben benieuwd hoeveel molly's er uiteindelijk blijven leven, en hoeveel er al opgevroten zijn, het ziet er naar uit dat deze twee al wat ouder zijn, ze zaten heel slim bovenop het interne filter, die ook zwart is 🙂
 
Jawel,dat doen ze wel, 2 mm eitjes.
 
Ow echt? Dacht dat corydora's in legholen eitjes zouden leggen, en niet hoog op een plantje. Heb van de week een aantal rouwtetra's heftig achter een bollere en grotere tetra aan zien jagen, ben er eigenlijk klakkeloos vanuit gegaan dat de eitjes van de tetra zijn. Corydora ook goed, meer dan goed zelfs, ik ben ernstig fan van corydora's !
 
Ze plakken die waar ze kunnen,op glas,op plastic, sloddervossen,zijn het.
Zijn het de Tetra,s dan grote kans ze opgegeten worden.
Van Cory,s ook,hoor.

Anders blad los en in een kweekbakje leggen.
 
zet ze apart en geef ze stofvoer als ze uitkomen heb je kans dat ze het overleven.
als ze op de bodem blijven als ze uitgekomen zijn zijn het cory's
 
Ik denk dat toch de corydora's zijn geweest, ik zag net een van de visjes druk aan het heen en weer zwemmen over de blaadjes heen waar de eitjes zitten. Dus of ze zijn van de cory's , of de cory's eten ze netjes op 😀
 
Ik wil er trouwens niet mee kweken. Wat groot wordt, prima, wat opgegeten wordt ,ook goed.
 
Toevallig recent ververst? Ook nog met water dat iets koeler was dan de bak?

~ Ivo
 
Nee, ze zitten er net een paar dagen in 🙂
 
Sterrekind zei:
Ik denk dat toch de corydora's zijn geweest, ik zag net een van de visjes druk aan het heen en weer zwemmen over de blaadjes heen waar de eitjes zitten. Dus of ze zijn van de cory's , of de cory's eten ze netjes op 😀
Of beide 😀
 
Lekker fris hoor, die jongens....
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: mag van mij ff lekker hozen vanmiddag
      Terug
      Bovenaan