Wat is er nieuw

Golvenmaker malawi bak

• Onderwerp starter Onderwerp starter Vuurgarnaal96
  • Startdatum Startdatum
V

Vuurgarnaal96

Guest
Hallo,

ik heb wat filmpjes gekeken over malawi aqariums en sommigen hadden een golvenmaker erin, om ervoor te zorgen dat er tussen de stenen zo min mogelijk vuil blijft. Hebben jullie ervaring met een golvenmaker in een malawi bak en raden jullie het aan?

Alvast bedankt voor de reacties

Heb er eentje bij men Malawi's hangen, deze hangt op een schakelklokje.

Deze slaat om de 2 uur even 20 minuutjes aan, de vissen lijken het prettig te vinden even in de stroming te spelen, maar het is zeker niet nodig deze constant te laten draaien.

Nu echt al het vuil van tussen je stenen blazen zal het ook niet doen hoor, gebruik het meer om alles wat ronddrijft even los te maken zodat het makkelijker naar de overloop gezogen wordt.

Het is dus zeker geen verplichting om er eentje te hangen, het is allemaal een beetje afhankelijk van je filter en welke stroming deze al veroorzaakt in je bak.

Okee, niet echt noodzakelijk dus 🙂

Ik heb er ook 1 hangen die van mij draait wel 24 uur, en wat ik weet is het ook geen verplichting. Zeker niet als je je houd aan goede filtercapaciteit. Wel merk ik dat sinds ik het heb dat me vissen beter op kleur zijn en actiever zijn, maar dat hoeft niet daar aan te liggen. Me bodem is wel altijd poep vrij.

Neen, zeker geen verplichting.

Heb er hier eentje gekocht omdat de uitstroom van men filter redelijk zwak is.

Ik heb er ook 1 en staat altijd aan.
Soms richt ik hem op de bodem en dan weer naar de oppervlakte heb er 1 van Eheim met een magneet super handig ding !

Ik heb er 1 van eheim, StreamON. Heb gezien dat er ook ee nmagneetmount voor is die lijkt me wel handig idd.

om ervoor te zorgen dat er tussen de stenen zo min mogelijk vuil blijft

Beste maakt het enig verschil of dit nu tussen je stenen zit of in je filter?

Nee de bacteri�n zullen het wel opruimmen!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan