Goudgourami geslacht


Peter E

Active member
Lid geworden
6 juni 2018
Berichten
35
Ik dacht een koppel goudgourami aangeschaft te hebben. De donkere van de 2 is wel heel erg dominant waardoor ik denk dat de lichste het niet heel lang gaat redden..

Kunnen jullie mij vertellen of het man of vrouw betreft?

Ik was er bijna zeker van een koppel te hebben maar gezien het gedrag twijfel ik nu.

Alvast bedankt voor jullie hulp

2A6FFCD6-5953-4F22-9FDB-851EB5418596.jpeg


36724BAC-7082-4FE5-889D-AFACF39F47D1.jpeg
 
De bovenste is een man en de onderste een vrouw.

De mannelijke exemplaren staan als je ze te warm houdt constant in de "voortplantings stand" en kunnen ontzettend vervelend zijn tegen de vrouwen. Daarom moet je ze niet al te warm houden. 22 graden is warm genoeg voor dit soort (ook voor je Neontetra's). En zijn driften zullen dan afnemen. En alleen in de zomermaanden opspelen.

Ook houdt je deze dieren het liefst in en harem 1 man en 2/3 vrouwen.

Heb je ook voor deze vis drijfplanten? Dat vinden ze wel ontzettend prettig.

De onderste vis is trouwens van een slechte kwaliteit. Erg echt van bouw, en het naar verhouding te grote oog, wijst op een groeistoornis.
 
Dank voor je reactie. Goed om te horen dat het iig niet 2 mannen zijn. Had de temp op 23 staan, zal hem nog een graatje lager zetten.

Voor een harem heb ik helaas geen ruimte. Moet ik eerst de vrouw overtuigen voor een groter aquarium maar geloof niet dat dit gaat lukken.

Er zit nu ongeveer 25% bedekking in door de limnobium. Weet dat het nog niet genoeg is maar het groeit als kool dus nog paar weekjes dan zal het stuk beter zijn.
 
Hoe groot is je huidige bak? Dit zijn toch wel vissen voor minimaal een meterbak, en liever anderhalve meter.

Een kwart met drijfplanten is wel genoeg. En misschien kun je met grote planten of kienhout de bak zo inrichten dat de zichtlijnen voor de man wat onderbroken worden.. En de vrouw wat meer schuilplekken heeft.

Je kan ook vragen of je bij de winkel de man kunt omruilen voor een vrouw. Twee vrouwen gaan vaak erg goed.
 
Hoe groot is je huidige bak? Dit zijn toch wel vissen voor minimaal een meterbak, en liever anderhalve meter.

Een kwart met drijfplanten is wel genoeg. En misschien kun je met grote planten of kienhout de bak zo inrichten dat de zichtlijnen voor de man wat onderbroken worden.. En de vrouw wat meer schuilplekken heeft.

Je kan ook vragen of je bij de winkel de man kunt omruilen voor een vrouw. Twee vrouwen gaan vaak erg goed.


Ik had zelf diamandgourami's 1m/2v en 1 Goudgourami's vrouw.

Nu heb ik mijn bestand omgezet naar meer Zuid Amerikaans en de Diamand past daar niet bij. Evenal Goudgourami. heb ik de diamand verkocht. maar de goud wel gelaten omdat ik die heel erg mooi vind en een super leuke vis is. gedrag ook mooi te zien. zwemt mee met de Maanvissen. en eet samen en zwemt soms tussen de drijfplanten door. wel heel mooi te zien.

Maar solitair kunnen ze ook gehouden worden. ( idealste is toch 1m/2-3v maar toch)
 
Ik had zelf diamandgourami's 1m/2v en 1 Goudgourami's vrouw.

Nu heb ik mijn bestand omgezet naar meer Zuid Amerikaans en de Diamand past daar niet bij. Evenal Goudgourami. heb ik de diamand verkocht. maar de goud wel gelaten omdat ik die heel erg mooi vind en een super leuke vis is. gedrag ook mooi te zien. zwemt mee met de Maanvissen. en eet samen en zwemt soms tussen de drijfplanten door. wel heel mooi te zien.

Maar solitair kunnen ze ook gehouden worden. ( idealste is toch 1m/2-3v maar toch)
Een Goeramie alleen houden is het dier onthouden van natuurlijk gedrag (voor zover mogelijk in een aquarium). Juist deze dieren zijn zeer sociaal. Hij zoekt ook niet voor niets contact met de Maanvissen, omdat die door hun lange sprieten nog een beetje op een Goeramie lijken.
 
Een Goeramie alleen houden is het dier onthouden van natuurlijk gedrag (voor zover mogelijk in een aquarium). Juist deze dieren zijn zeer sociaal. Hij zoekt ook niet voor niets contact met de Maanvissen, omdat die door hun lange sprieten nog een beetje op een Goeramie lijken.


Ik zou wel graag nog 1 erbij willen maar dan wle een vrouw. Maar ze zijn lastig te vinden bij LFS van die maat.
( +- 9cm)
 

Terug
Bovenaan