goudvis met witte schimmel


L

Lotje95

Guest
hallo,

ik heb nu sinds een paar jaar 2 goudvissen, voor de vakantie hadden ze allebij opeens een witte waas over hun lichaam dus ik heb ze een paar keer in een zoutwaterbad gedaan en toen was de schimmel weg.

toen ik terug kwam van vakantie hadden ze het allebij weer. dus opnieuw heb ik ze in een zoutwaterbad gezet. bij de een ging het toen heel snel over en die heeft nu ook nergens meer last van de andere gaat nu nog steeds niet goed mee. hij kreeg ook last van vinrot en de witte waas zat inmiddels ook over zijn ogen heen, ook zat er een grote witte plek op zijn kop en daar zat een bloeduitstorting onder.

dus ik heb eSHa 2000 gekocht in de hoop dat dit iets zou doen. in eerste instantie wel, de plek op zijn kop werd beter(hier zit nu iets dat op een wond lijkt), de vinrot is inmiddels ook verdwenen, maar de witte waas zit er nog steeds, onder deze witte waas lijkt hij ook bloeduitstortingen te hebben. ook zwemt hij met zijn vinnen tegen zijn lichaam en kan je de aderen in zijn staart zien lopen, die zijn helemaal rood.

weet iemand wat ik kan doen om hem weer beter te maken? ik heb ook eSHa optima gegeven voor weerstand.

dankjewel!
 
Heb je misschien wat foto's van de vissen en de bak?
Ook wat extra informatie over de situatie waarin ze verkeren kan ons helpen je van advies te voorzien.
 
ik heb hier een video gemaakt, daar kan je hem goed op zien. de uiteinde van de vinnen lijken nu ook zwart te worden en hij maakt spastische bewegingen.

https://www.youtube.com/watch?v=IaqaiHJ ... e=youtu.be

en hier een foto met het totaaloverzicht
39cae379e28290ffddae0197519d4415.jpg
 
ik heb hem ook al een hele tijd niet meer zien poepen, hij eet wel en heeft ook heel veel honger, maar spuugt het meestal weer uit.
 
O,o, Lotje.

Wat moet hij nou in een vissen kom.?
Zo kan hij toch niet zwemmen?

Zou jou in een halletje willen zien.
1 stap vooruit, omdraaien ,weer een stap.
Zo, dat was het.


En dan telkens het water verschonen,zeker?
 
Knap dat je vissen al 2 jaar overleven in die situatie. Kijkend naar de misvormingen van de vis in het filmpje lijkt het me het beste het beestje te euthanaseren of kijken hoe hij het in een vijver zal doen. Ook voor de 2de vis zal ik een vijver zoeken als nieuw onderkomen (afhankelijk vanzijn of haar toestand).
In de vaas zou ik een mooie bos bloemen zetten.
 

Terug
Bovenaan