Wat is er nieuw

goudvis met witte stippen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Juliusvanegmond
  • Startdatum Startdatum
J

Juliusvanegmond

Guest
hoi
mijn goudvis zit in zn uppie in een 30l bak met ong 20 procent waterpest en een goeie filter.
heb nooit 1 alg gezien ofso!
en de waterwaarden zijn helemaal goed enzo door ze planten.
ik voer nu sinds 2 dagen muggen larve diepvries en die vind hij heel lekker maar
ik zag vanochtend dat hij allemaal kleine witte stipjes heeft op zn kieuwen!!!
komt dat door de muggen larve? is het witte stip of ich?
is het erg?
 
Je vis zit in een veel te kleine bak. Deze vis hoort in een vijver, niet in een vissenkom.
Heb je een foto?
 
Dat zijn waarschijnlijk paaipukkels. Heb je een foto?

Goudvissen zijn scholenvissen die ruim 40 cm. kunnen worden. Ze horen dus absoluut niet thuis in een 30l. bak.
 
Ik dacht ook al aan paaipukkels, weet alleen niet of ze deze ook krijgen als ze alleen zitten. Het kan wel een ziekte zijn, aangezien de TS ook al een zieke betta heeft.
 
Als ik dit lees ga ik bijna huilen.

- Goudvissen zijn groepsvissen 1 dier alleen houden is sneu.

- Echte Goudvissen zijn vijvervissen dus niet geschikt voor aquaria. Voor sluierstaarten geldt de regel minimaal 50 liter per vis en de minimale bakmaat 120cm.

Je vis is ws een mannetje en heeft paai uitslag dat is onschuldig.
 
tis geen kom maar tijdelijk voor de winter daarna gaat ie weer in de vijver!
 
wat is een ts?
 
Juliusvanegmond zei:
tis geen kom maar tijdelijk voor de winter daarna gaat ie weer in de vijver!

Je kunt een goudvis prima in de vijver laten in de winter. Zorg er alleen voor dat deze vorstvrij blijft. 30 liter is voor mij een vissenkom ookal is het bakje wellicht vierkant.
 
TS= Topic Starter.Jij in dit geval 🙂
 
Een goudvis overwinter je niet in een 30l. bakje. Da vergroeit en vereenzaamt 'ie.
 
wat houd vereenzamen in?
 
dan is je vis eenzaam, en wordt hij of zij misschien depresief
 
in dit geval hij
 
Ga er alstublieft niet nog een bijstoppen omdat de ene anders zo zielig alleen is he. Jones, kan ie nu nog in een vijver worden gestopt qua temperatuur?
 
Kan nog net, het water in mijn vijver is in ieder geval nog 12 graden. Neem er wel de tijd voor, het overwennen mag gerust een halve dag duren. De vis buiten in een emmer water zetten en ieder half uur een liter vijverwater toevoegen tot de emmer vol is. Wacht niet te lang, want over een week kan het al te koud zijn.
 
Kijk, daar kan ie wat mee 🙂
 
heel erg bedankt ga ik morgen meteen doen!
en ik zat net te lezen in een ander topic waar jones ook reageerde mijn vijver is 2,50 lang 80 cm diep dus das miss nog aan de kleine kant.....
 
dus ik ga m in de vijver van mn oma zetten die 6meter lang is 6 meter breed en 1,50 diep daar is hij waarschijnlijk beter af!
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan