Wat is er nieuw

Goudvis op zij op bodem

• Onderwerp starter Onderwerp starter jamesblub
  • Startdatum Startdatum
Wat bedoelen jullie nu precies met de lopende kraan optie?

Voer spuugt 'ie weer uit, dus dat lijkt ook niet te werken? Is daar wat aan te doen?

Als er geen werkende tips meer zijn is het denk ik beter om 'm uit z'n lijden te verlossen...

Opgegeten door een kikker. Hij was blijkbaar nog te klein om daarbij te kunnen. Ik baalde er ontzettend van, want verder deed hij het super. Als dat niet gebeurd was had hij nu nog geleefd.

@TS
Heb je geen curverbak o.i.d. waar je de vis in kan zetten met een filtertje en schoon water? En z.s.m. beginnen met sluierstaartkorrels. Die zinken, zodat hij er makkelijker bij kan.

Ah dat is idd erg jammer!

Ademt de vis nog normaal of schokkend en onregelmatig?

Hij ligt in een kan.
Zet die onder de kraan,en laat die zachtjes lopen.
Dat hij weer zuurstof dor de kieuwen krijgt.

Oh..
Dat wist ik niet..
In je topci lijkt het alsof ie gewoon is overleden...
Das wel erg zeg!

Ik had de bak waar hij in zat nodig als quarantaine voor twee andere vissen, dus ik had overhaast gehandeld. Dat zal me niet nog een keer gebeuren.

Ben je trouwens gestopt met de opvang?
Ik heb nog wel 2 lieve hummetjes..
Zus had een cadeau gekregen omdat ze op haarzelf gaat wonen...
Mooie vaas,steentjes.... 🙄
Als je interesse hebt pb maar.
Ik ben best bereid een donatie te doen als ze maar een mooi thuis krijgen!

Edit: sorry mensen,beetje off-topic dit.

ILoveAnimals zei:

Wat voor vissen zijn het.
Ik heb nog zat ruimte

Voor zover ik weet ademt 'ie normaal, wel wat langzaam.

Heb 'm onder de kraan gezet maar dan drijft alle kanten op in het bakje door de stroming. Dus ben daar na een paar minuten maar mee gestopt...

Wat moet 'ie in een curverbak dan? In een hoekje liggen? ook gezonken vlokjes eet 'ie niet, zelfs niet als ze voor z'n neus dwarrelen. En zwemmen doet 'ie ook niet meer dus dan maakt de grootte niet zoveel meer uit lijkt me.

Olympus zei:
ILoveAnimals zei:

Wat voor vissen zijn het.
Ik heb nog zat ruimte

Het zijn 2 gezonde,(nog) niet vergroeide goudvisjes
Moet ik je een foto pb'en?

Back on topic? Ik probeer een visje te redden als het even kan 🙂

Sorry sorry 🙂
Ik laat het aan Jones over.
Maar als ie op niks reageerd,dan is er denk ik geen hoop meer voor het diertje. 🙁

Gewoon even teruglezen dus...

Jones zei:
@TS
Heb je geen curverbak o.i.d. waar je de vis in kan zetten met een filtertje en schoon water? En z.s.m. beginnen met sluierstaartkorrels. Die zinken, zodat hij er makkelijker bij kan.

Natuurlijk maakt de ruimte die hij heeft uit. Hoe meer liters, hoe stabieler en hoe schoner het water is. Bewegend water (door een filter of bruissteen) is ook belangrijk.

Ik heb 'm nu in een grote emmer gedaan. Daar ligt 'ie nu onderin. Ik heb geen extra filter of bruissteen helaas. Moet ik nu gewoon afwachten? Gaat 'ie dan niet dood van de honger? Ik weet helemaal niets van vissen dus kan alleen maar voor het visje zorgen op basis van jullie advies. Stom dat dierenwinkels zulke stomme adviezen geven, ik zou het erg naar vinden als het visje daar de dupe van wordt :-(

Misschien kun je zoals Ivo al opperde sluierstaartkorrels erin doen??
Dan kan hij als hij dat wil en kan eten. Ze kunnen wel een dagje of wat zonder eten hoor in de regel.
Je kan om zuurstof te verkrijgen ook af en toe flink wat verversen misschien.
Maar deze vissen is niet zozeer mijn ding en wellicht kunnen de kenners je beter en verder helpen bij je probleem.
Veel succes er mee in ieder geval.

Zo gaat hij sneller dood. in een emmer zonder zuurstof.
Jij kan ook niet zonder zuurstof, daarom die stromende kraan.

Waar het op neer komt,dat hij in het bakje dan beter had dan nu,met filtertje.

jamesblub zei:
Gaat 'ie dan niet dood van de honger?
Er is je toch aangeraden te voeren met sluierstaartkorrels?

Ja Jones jij weet precies wat zon beestje nodig heeft hoe en wanneer, ik denk niet dat jamesblub genoeg verstand heeft van goudvissen om dit visje te redden. No offence jamesblub. Er is vast wel iemand in je dorp/ stad met een mooie vijver. En je voortaan altijd inlezen voor je met dieren begint! Dat scheelt een hoop leed. Ik ben helaas ook helemaal verkeerd begonnen maar ik had de mogelijkheid om een goed thuis voor mn vissen te maken. Niet iedereen krijgt die kans.

Bovenstaande ging nog over de vorige pagina, ik kon het niet meer aanpassen...
Hoe gaat het nu met je visje?

Hij is uiteindelijk overleden. De andere twee zwemmen al een week vrolijk rond in de goudvissenvijver van mijn vader 🙂 Ik wil nu voor garnalen gaan 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan