Wat is er nieuw

Goudvis rode strepen in Oranda

• Onderwerp starter Onderwerp starter Akemi Foxy
  • Startdatum Startdatum
A

Akemi Foxy

Guest
Hallo allemaal,

Ik had een vraag over rode lijnen in de staartvin van mijn oranda.
Waarom heb ik ze nu en toen hij kleiner was niet.
Wat zou het kunnen zijn.
Ik heb het geprobeerd het op te zoeken op internet maar kan niet echt iets duidelijks vinden.

Informatie vooraf.
- Bak is 2 meter
- Zit samen met een telescoop oog
-Krijgen speciaal voer (hikari) en afwisselend ( komkommer banaan enzv)
- word minstens iedere week 50 % ververst en behandeld.
- zit een extra luchtpomp op de bak (geen planten want die vinden ze te leuk om eruit te trekken).

245512_0_82_20151228_205922.jpg
[/img]
(lunar)

649699_0_82_20151228_205958.jpg
[/img]
(curse)

Dat is niets verontrustend, hoor.
Is dezelfde kleur als de buik.
De moderne goudvis is egaal oranje tot rood van kleur, heeft metaalglanzende schubben en een enkele staart en aarsvin.
Bij deze is zwart door gekweekt, en komt rood soms terug.

Okay maar de oranda is niet metalic glazend hij is mat. Hij heeft maar 2 schubben die metalic zijn.

Tja, wij zijn ook niet allemaal gelijk,he.

Ja dat is waar 🙂

Je hebt mooie vissen, ik vermoed dat die Chinese Moor nog helemaal goudkleurig zal worden.

Om op je vraag van die oranda te antwoorden, zou het kunnen dat sommige LFS raszuivere vissen verkopen en andere weer niet ?

Bij allerhande visverkopers zie je ook dat ze, vooral voor goudvissen, verschillende prijzen hanteren. Ik heb al Chinese moren gezien voor de prijs van 4 euro/stuk en dan bij een andere betaal je 16 euro/stuk. De grootte is ongeveer gelijk dus daar kan het niet aan liggen.

Ik had die van mij gekocht waar ze 4 euro/stuk kostten. Zo zagen ze er 11 maand geleden uit.

IMG_0064.JPG

en nu zijn er 2 veranderd van kleur.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=uxkLCjdWr_I[/video]

De zwarte moor is inderdaad gewoon aan het verkleuren, uiteindelijk verkleurd elke zwarte sluierstaart naar oranje. De ��n van sneller dan de andere, maar dat is compleet normaal en niets om je zorgen over te maken.

De rode strepen van je Oranda kan van alles zijn. Mijn witte oranda heeft er ook af en toe last van, vaak in situaties van stress door water verversen of een verhuizing. Bij sommige vissen blijven de rode strepen en verdwijnen ze niet meer. Mijn oranda heeft er last van bij stress, vaak trekt het na een paar dagen weer weg. Bij witte staarten zie je het duidelijker, het kan heel goed dat je moor dezelfde strepen heeft maar dat je dit niet goed ziet.

Hou de staart even in de gaten, kijk of het erger wordt of niet. Wordt het erger dan zou je misschien wat zout kunnen toevoegen. Maar persoonlijk zou ik me er niet zo veel zorgen over maken. 🙂

Nou ik weet niet of de zwarte nog echt 100 % oranje word hij is nu al ouder dan 5 jaar en is nog net als toen ik hem van iemand heb overgenomen. Okay nouja goed om te weten dat het niks erg is met mijn oranda. Deze heb ik namelijk gehad van een lokale vis winkel ivm verkeerde levering. hij was erg klein en zat in een bak normale goudvissen. Maar goed ben blij dat het niks erg is. Hou ze wel in de gate. Ik hoop dat hij wel zo mooi wit zal blijven is nu echt een plaatje bij mn zwarte telescoop oog.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan