Wat is er nieuw

goudvis/sluier

• Onderwerp starter Onderwerp starter Schaive
  • Startdatum Startdatum
S

Schaive

Guest
Kan ik mijn goudvissen/sluierstaarten overbrengen van een bak zonder filterpomp( weet dat het niet goed is, beginnersfout) naar mijn ingedraaide aquarium.

Hoe weet ik dat ze niet ziek zijn en gelijk een ziekte krijg in mijn nieuwe water.

Dat hangt helemaal af van de hoeveelheid vissen die je er in wilt plaatsen, hoeveel vissen er momenteel in het aquarium zwemmen en wat de afmetingen van de bak zijn. Heb je misschien meer achtergrond informatie? In wat voor bak zitten de goudvissen nu?

Daar kan je nooit 100% zeker van zijn.
Zijn de waterwaarden hetzelfde van de bak waar ze naartoe gaan?

Ze zitten nu in een 18 liter bak, met zuurstofplantjes. Geen verlichting.

Ze zullen gaan naar een 58 liter bak met verwarming en filterpomp en verlichting.

Deze bak is nu nog leeg van vissen, hij is aan het indraaien nu.

2 sluierstaarten en volgens mij als ik foto's vergelijk 1 shubunkin

Gaan ze van een hele slechte huisvesting naar een iets minder slechte huisvesting maar was je al achter waarschijnlijk.
Hopelijk zijn het nog kleine vissen die niet enorm veel vervuilen,dan kan je voorlopig met veel verversen de boel wel draaiende houden hopelijk.
Ben je van plan om over niet al te lange tijd een hele grote bak aan te schaffen?

je bedoeld dat de bak niet groot genoeg is voor de vissen

Ok dat wist je nog niet dus.
Staan in dit gedeelte een hoop topics met foto's en info over je vissen.
Moet je maar eens lezen en dan zal je zien dat een bakje van 60cm echt veel en veel te klein is.
Je sluiers horen enorme kanjers te worden namelijk.

ja dat wist ik inmiddels al. Maar als je dat niet vertellen in een winkel als je met je dochter van 3 visjes gaat uitzoeken.

Sorry,ik las je zin verkeerd.
Klopt helemaal en ook de bedrijven die de bakjes verkopen doen er aan mee door goudvissen op de verpakkingen van kleine bakjes te zetten.

ja was eergisteren in een tuinland, daar zaten in een ongeveer 30 liter bak wel 30 40 sluiers, plus nog 2 of 3 doodde visjes

Nou zitten over het algemeen in verkoopbakken toch wel wat meer vissen omdat het tijdelijk is maar soms is het ook wel schrikbarend.
Zeker met goudvissen,schijnt het meest mishandelde dier ter wereld te zijn geloof ik.

Schaive zei:
Hoe weet ik dat ze niet ziek zijn en gelijk een ziekte krijg in mijn nieuwe water.

Zelfs als ze ogenschijnlijk gezond lijken �n dat ook zijn, kan je alsnog ziektes overbrengen.

Ze kunnen immers drager zijn van iets, maar er zelf immuun voor zijn.

Vergelijk het een beetje met de eerste Europeanen die voet aan wal hebben gezet in Zuid-Amerika. Die paar Europeanen roeiden hele volksstammen uit met ziektes waar ze zelf niet van onderuit gingen, maar de arme indiaantjes hun immuunstelsel was er niet op voorzien.

Zo is dat met aquaria ook. Elke bak is eigenlijk een uniek klein universum met zijn eigen wetten en regels.

Maar dat mag je niet weerhouden om ze over te plaatsen.

Zou wel asap uitkijken naar een nog grotere bak voor je sluierstaarten.

1 meter breed is een beetje het minimum, reken daarna op ongeveer 50 liter per sluierstaart.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan