Wat is er nieuw

goudvissen gaan steeds dood

  • Onderwerp starter Onderwerp starter dwayne130
  • Startdatum Startdatum
D

dwayne130

Guest
zo als er in het onderwerp al staat de goudvissen van me neefje gaan steeds dood.hij heeft ze dan net een week en dan gaan ze al dood.waar kan dat aan liggen? de vissen komen van verschillende zaken dus het kan niet aan een ziekte liggen uit de winkel.1 vis bleef tot vanavond gewoon leven en de andere gingen steeds dood.hopelijk kunnen jullie mijn neefje helpen.
 
Hoe groot is de bak waar ze in zitten?
 
Even in mijn glazen bol kijken.

Bak te klein.
Niet ingedraait?
Vertel meer,en een foto zegt ook meer.
 
het is gewoon zoon klein bakje waar je goudvissen in doet voor kinderen dus geen pomp ofzo.elke week water ververst.denk dat de bak 10 liter is.
 
Dat is dus een totaal ongeschikt onderkomen. Goudvissen horen in een flinke vijver en sluierstaarten in een bak van minimaal 120cm en minimaal 50liter per vis. Kortom je neefje doet onbedoeld aan vissenmishandeling. 😉
 
Botia zei:
Dat is dus een totaal ongeschikt onderkomen. Goudvissen horen in een flinke vijver en sluierstaarten in een bak van minimaal 120cm en minimaal 50liter per vis. Kortom je neefje doet onbedoeld aan vissenmishandeling. 😉

oke dat wist ik helemaal niet dat dat zo is.ik dacht zelf namelijk ook altijd van een goudvis kan makkelijk in zoon kom of zoon bak.maar ik zal er voor zorgen dat hij geen goudvissen meer neemt maar een garnalen bak want dan neem ik zijn jonkies over in mijn bak haha.
 
Je zit al en maand hier op het forum.
Lees je dan wel mee?
BAN de KOM,je WEET wel waarom!!!

Hij kan ook een grotere bak nemen.toch?
Voorbeelden hier genoeg.
 
Waarschijnlijk is verversen ook; alles er uit, grind wassen onder de kraan en al het water nieuw?
Zo deed ik dat vroeger met mijn goudvissen in de kom namelijk..
 
Inuz zei:
Waarschijnlijk is verversen ook; alles er uit, grind wassen onder de kraan en al het water nieuw?
Zo deed ik dat vroeger met mijn goudvissen in de kom namelijk..

Ja zo wordt het ook gedaan maar blijkbaar is het dus niet goed voor de vissen om ze in zoon kom te doen.ik haal hem wel over voor een garnalenbak kan ik er ook plezier van hebben haha.
 
Hallo Dwayne,

Goudvissen horen in een vijver of in een heel groot aquarium (3 meter).
Sluierstaarten kunnen wel in een aquarium vanaf tenminste een meter.
Groter is beter. En de 50 liter per vis is daarbij belangrijk om lang van de vissen te kunnen blijven genieten.

De vissen vervuilen de bak en dus het water enorm.
Iedere week is een waterwissel van tenminste 50% nodig.
Ook goed filteren is heel belangrijk.

Het is als beginner allemaal heel vreemd om dit te horen.
Omdat juist dergelijke vissen nog steeds bekend staan als heel gemakkelijk om te houden gaat het vaak mis.
Ze staan afgebeeld op de verpakking van kleine bakjes en de dierenwinkels adviseren ook nog eens verkeerd.
Begrijpelijk dus dat bijna niemand dat weet en het vaak mis gaat.

Een 10 liter bakje is ongeschikt voor alle fauna.
Als je garnaaltjes wil gaan houden is een iets groter bakje veel beter stabiel te houden.
Ook voor garnalen is een filtertje belangrijk.
De bak moet dan eerst tenminste drie weken indraaien voordat de dieren er in kunnen.

Succes Pauolo
 
pauolo zei:
Hallo Dwayne,

Goudvissen horen in een vijver of in een heel groot aquarium (3 meter).
Sluierstaarten kunnen wel in een aquarium vanaf tenminste een meter.
Groter is beter. En de 50 liter per vis is daarbij belangrijk om lang van de vissen te kunnen blijven genieten.

De vissen vervuilen de bak en dus het water enorm.
Iedere week is een waterwissel van tenminste 50% nodig.
Ook goed filteren is heel belangrijk.

Het is als beginner allemaal heel vreemd om dit te horen.
Omdat juist dergelijke vissen nog steeds bekend staan als heel gemakkelijk om te houden gaat het vaak mis.
Ze staan afgebeeld op de verpakking van kleine bakjes en de dierenwinkels adviseren ook nog eens verkeerd.
Begrijpelijk dus dat bijna niemand dat weet en het vaak mis gaat.

Een 10 liter bakje is ongeschikt voor alle fauna.
Als je garnaaltjes wil gaan houden is een iets groter bakje veel beter stabiel te houden.
Ook voor garnalen is een filtertje belangrijk.
De bak moet dan eerst tenminste drie weken indraaien voordat de dieren er in kunnen.

Succes Pauolo

Ja voor de garnaaltjes kijk ik op mp staan genoeg bakken op.ja het is best jammer dat ze zo aangeboden worden.
 
Voor garnaaltjes is zo'n aqua40 of andere bakjes in die maat een mooie afmeting.
Pompje er in, bodem er in (niet te grof grind) en plantjes. Dan drie weken in draaien (zonder garnalen dus)
Als je vuurgarnaaltjes neemt dan hoeft er niet eens een verwarming in.
Elke week een kwart van het water vervangen, raampjes poetsen, eventueel plantjes snoeien en af en toe het filter uitknijpen als hij minder stroomt is alles wat er verder aan onderhoud hoeft te gebeuren (behalve voeren dan)
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: ik zal Sky ff doen
      Terug
      Bovenaan