Wat is er nieuw

Goudvissen vijver

• Onderwerp starter Onderwerp starter sarasa
  • Startdatum Startdatum
S

sarasa

Guest
Hallo allemaal,

Na tijden aquarium te hebben gehad was ik het beu dat ik thuis niet mog upgrade naar iets groter na 2 jaar een 60cm aquariumpje dat maar steeds niet wou draaien, had ik besloten een vijver te maken. De vijver zelf is half onder de grond en half opgemetseld, de buitenkant is afgewerkt met stortstenen basalt kleur.

Nou had ik hem 1 maand laten draaien, En nu 6 goudvissen aangeschaft van +- 4-6 cm. Nou was mijn vraag of dit kan?

-1100 Liter +-
-Diepste punt 85cm
-Er staan lelies in 2 stuks, waterpest en drijfplanten en overige waterplanten.
-er zitten 2 luchtstenen in van die grote ronden die staan op een duo pompje.
-De Opvoerpomp naar filter is 900L/H.
-Filter zelf heeft zogezegd 2000-3000 liter filter capaciteit.

Filter bestaat uit

fase1 - uvc-lamp
fase2/3/4 - Grof filterschuim, fijn filterschuim, Filterwatten
Laatste fase(biologisch) - Grind , Porieus steen, Keramische ringen, en van die plastic bollen.

Uitvoer is natuurlijke beekstroom

DUs kunnen die 6 goudvisjes goed leven in mijn vijver?
Ik had dus gelezen +-40cm vis per 1000l, dus daar was ik weer te laat mee

Groetjes!

Wat zijn de afmetingen?
1100 liter klinkt toch net te klein 😉
De minimale afmetingen zijn 2,5x1,5x0.80 😉

Precieze maten weet ik niet de vijver is rond. Langste zijde is ongeveer 2.40 en breedste punt 1.30. Zou morgen even wat moeten meten. Liters baseer ik op meterstand met vullen kwam uit op circa die 1100 liters

Voor 6 goudvissen lijkt het me met de maten die je noemt en het filter geen probleem

Dat klinkt prima 😉
Al zou 5goudvissen toch net wat beter zijn. 😉

Ander vraagje wat zijn jullie watertemperaturen rond deze dagen? Voor vijvers tussen 1000-1500liter? Mijne is al 25,5 graden. En het hoogtepunt deze week moet nog komen. Bij welke temp moet ik me zorgen maken? En wat kan ik dan beste doen?

Bij een temp. van 27 graden zou ik ingrijpen 😉
En dat gaat wel komen met 38graden zaterdag 😎
Dan zou je evt de vijver kunnen verversen met kraanwater,dit is meestal wat kouder 😉

Dan laat ik hem gewoon vollopen dat het ietwat koelt kant het langs overstort weg verlies ik niet teveel waardevol vijvervwater

De vijver goed beluchten is met dit weer heel belangrijk.

Ja, er staat een luchtpomp met 2x uitvoer 24/7

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan