Wat is er nieuw

Goudvissenplaag in colorado :)

Tja, wel een ramp voor het ecosysteem. Waarom hebben sommige mensen toch altijd de neiging om hun huisdier zomaar ergens te dumpen? Jammer is dat.

Ik wilde posten dat de natuur zelf veel kan oplossen, maar na het filmpje...

Mooie populatie snoeken uitzetten en het lost vanzelf wel op.

WilcoNL zei:
Mooie populatie snoeken uitzetten en het lost vanzelf wel op.
Welke snoeken wilde ja daar uitzetten dan?
Toch niet nog een soort die er niet thuishoort?

~ Ivo

Ik denk dat in elk water wel roofvis hoort, maar afgezien daarvan is het vast een gegraven meer.
Oplossen met natuur vind ik altijd een betere optie dan met bvb stroom.

En nog leuk om op te vissen ook 🙂

Ik denk dat wat je er ook bijzet, het natuurlijk evenwicht er niet van terugkomt. Dat wordt dus vangen 🙂

Dat zou een beetje dom zijn, ja. Zijn zonnebaarzen daar niet inheems? Die zijn dol op babyvisjes, ze kweken alleen wel als gekken, maar ze horen daar tenminste thuis.

Kans is aanzienlijk dat je het volgende - mogelijk nog grotere - probleem cre�ert, met 'eventjes' een roofvisje introduceren en verwachten dat het probleem is opgelost.

~ Ivo

Mascha&Ivo zei:
Kans is aanzienlijk dat je het volgende - mogelijk nog grotere - probleem cre�ert, met 'eventjes' een roofvisje introduceren en verwachten dat het probleem is opgelost.

~ Ivo

Op elk water houden de diverse soorten elkaar in stand.
Zijn er te veel voorntjes, gaat het goed met de roofvissen.
De roofvissen vermeerderen goed en daardoor ontstaat er evenwicht.

Zelfde verhaaltje werkt de andere kant op ook lijkt mij.

Maar ik kan mijn eigen vissen al niet in leven houden, dus ik heb er niet voor gestudeerd.
Maar leef wel al mijn hele leven bij water en vis ook graag.
Zo zie ik dus wel hoe het in Nederland werkt.

Maar dit probleem is natuurlijk niet afgelopen winter even ontstaan.

WilcoNL zei:
Dat is veel te rooskleurig. Het feit dat een term zoals 'invasieve soorten' bestaat zegt in dit geval genoeg.

~ Ivo

WOW dat zijn nog eens wat vissen zeg!
Worden allemaal tot voer gemaakt denk ik als ze worden gevangen?

Mascha&Ivo zei:
WilcoNL zei:
Dat is veel te rooskleurig. Het feit dat een term zoals 'invasieve soorten' bestaat zegt in dit geval genoeg.

~ Ivo
Uiteraard, onder andere de goudvissen dus.

Maar zoals ik net al schreef. Die zijn niet sinds kort in dat meer en hadden ze eerder op moeten reageren.

Wel mooi zo'n grote siervijver 🙂

Vind het altijd frustrerend dat ze spreken over mutant goldfish die 10 keer zo groot worden als normaal enz. En dat ze plaatjes van goudkarpers laten zien. Is complete onzin natuurlijk. Zijn normale goudvissen die schoon water en onbeperkt voer hebben

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan