Gourami heeft een gezwel op haar zijkant

F

Fabienne Hulsbos

Guest
Beste mensen,

ik heb een vraag over mijn vrouwtjes gourami. Zij heeft sinds 3 dagen een rood open gezwel op haar zijkant. Ze had eerst (dacht ik) gewoon een klein schaaf wondje, maar het leek eigenlijk steeds erger te worden inplaats van beter.
8B6F566E-B750-4734-BC61-9FFD971FFD6F.jpeg

dit is een foto van het gezwel. Kunnen jullie mij helpen met wat dit is en hoe ik haar beter maak? Ze lijkt er zelf niet heel veel last van te hebben, ze eet nog goed en zwemt ook nog vrolijk rond, ze is alleen iets rustiger dan normaal.
Hieronder zal ik wat gegevens plaatsen over mijn aquarium:
240 liter aquarium
Visbestand bestaande uit
Mannetje en vrouwtjes dwerg gourami
5 roodkopzalmpjes
8 kardinaal tetra’s
5 danio’s
2 guppen
6 corydoras
3 algeneters
1 khuli

ik hoop dat jullie me kunnen helpen hierbij.

mvg,
Fabienne
 
Ik denk het Iridovirus dat deze dwergjes snel hebben en daar is niks tegen te doen volgens mij.

 
Hallo,

Ik heb hetzelfde met mijn dwerg gourami.
Ik vroeg mij af hoe het bij u uiteindelijk is afgelopen?
Is er een medicijn of een oplossing?

Groeten Stijn




20210413_173649.jpg
 
Ik had me er bij neergelegd dat het het iridovirus was. Heb nog veel onderzoek gedaan naar andere ziektes, maar met geen uitkomst. Het iridovirus schijnt dat je daar weinig aan kan doen en dat het inderdaad vaak voor komt bij gourami’s. Mijn vrouwtje heeft het nog een tijdje gedaan en het leek op een geven moment minder te worden, maar is uiteindelijk na 1 tot 2 maanden overleden. Ik hoop dat het bij u een betere afloop heeft! U kunt misschien proberen een zout badje te geven. Dit kan in principe geen kwaad, dus kan alleen maar helpen. Wel even goed op internet opzoeken met welk zout en hoeveel zout en hoe lang. Heel veel succes ermee. En ik hoop dat het beter gaat met u mannetje!!
 
Terug
Bovenaan