Wat is er nieuw

Gourami Rekord 700 van FedEx

• Onderwerp starter Onderwerp starter FedEx
  • Startdatum Startdatum
F

FedEx

Guest
Beste medeaquarianen,

Na 2 jaar lijkt het me wel eens tijd om een fotoalbum aan te maken van mijn aquarium. In al die tijd heeft het aquarium heel wat gedaanteveranderingen ondergaan om te komen tot wat het nu is.

Aangezien we niet echt een geschikte plaats hebben langs een muur staat het aquarium op een kast tussen de zit- en eetkamer. Een doorkijkaquarium dus, verre van eenvoudig om in te richten ...

Zometeen enkele fotos, maar eerst wil ik jullie wat extra info geven over de waterwaarden en het planten- en visbestand.

Waterwaarden:

• pH: 7,4
  • KH: 7
  • GH: 11
  • NO2: 0
  • NO3: 20
  • PO4: 0,8

Plantenbestand:

• Anubias Nana
  • Javavaren
  • Javamos
  • Valisneria Gigantea
  • Sterrenkruid

Visbestand:

• 3 x Colisa Chuna Red (Geslacht nog niet helemaal duidelijk)
  • 10 x Microrasbora Galaxy
  • 4 x Appelslak
  • 3 x Neon Tetra (overblijfsel vorig bestand)
  • 1 x Corydoras Sterbai (overblijfsel vorig bestand)

Naar mijn gevoel zit mijn bak hier goed mee vol. Ik zou graag nog een 5-tal corydoras toevoegen, maar ik twijfel of dit wel verstandig is.

Ik heb in eerste instantie vooral overzichtsfoto's gemaakt van mijn aquarium. Ik probeer later nog wel eens gedetailleerdere foto's te maken van de bewoners.

Nu de foto's:

Dit is hoe de bak staat vanuit de zitkamer.
wxe7s3gZq06nR9UiVouHWnOKMHx2B_Rw.jpeg

Mijn zicht op de bak vanuit de zetel.

Wat dichter.

De Anubias nana op het hout vastgegroeid.

De Javavaren van wat dichter bekeken.

De achterzijde / zicht vanuit de eetkamer.

Zoals je misschien ziet groeit het sterrenkruid nogal krom. Ik vind het echt een prachtig plantje en ik zou het leuk vinden moest deze plant tot bovenaan uitgroeien en zo een leuk bosje cre�ren om de achterwand wat dichter te maken. Enig idee hoe ik er voor kan zorgen dat het kruid wat minder plooit en buigt?

Verder hoor ik graag jullie reactie's op mn bakkie ;-)

het ziet er mooi uit!
waarom doe je er niet gewoon een achterwandje in?

garnaal038 zei:
het ziet er mooi uit!
waarom doe je er niet gewoon een achterwandje in?

Aangezien de bak van 2 kanten kan bekeken worden lijkt het me niet zo leuk om van 1 kant op een achterwand te moeten kijken.

Moest er ooit een plekje langs de muur vrijkomen dan wil ik sowieso het intern filter verwijderen en een achterwand plaatsen, maar voorlopig doe ik het zo!

Mooi bakje hoor!
Zou voor het sterkruid een kleibolletje tussen de wortels steken, of wat profito toevoegen.

Soortnamen mogen met een kleine letter en het is Colisa labiosa "Red". Colisa chuna "Red" wordt weleens gezegt maar dat is niet de officiele naam. Men denkt trouwens ook dat het een kruizing is tussen beide soorten.

Maar het is een heel mooi bakje.

Botia zei:
Soortnamen mogen met een kleine letter en het is Colisa labiosa "Red". Colisa chuna "Red" wordt weleens gezegt maar dat is niet de officiele naam. Men denkt trouwens ook dat het een kruizing is tussen beide soorten.

Maar het is een heel mooi bakje.

Ok, ik pas het aan ;-)

Na lang twijfelen of ik al dan niet een mannetje in de bak had is gisteren 1 van de goerami's een schuimnest beginnen bouwen.

Het mannetje
g2FG4bY-8ho8E__kAMAgNo5-LtIcmzRH.jpeg

Het nest(je)
g2FG4bY-8ho8E__kAMAgNo5-LtIcmzRH.jpeg

Helaas heb ik vanmorgen tijdens het spieken in de bak gezien dat het nest spoorloos verdwenen is. Benieuwd of dit de start is van meer ...

De slakken hebben net een passage door het schuimnest van meneer goerami gemaakt en bijgevolg blijft er niet veel van over ...

Ik denk er hard over na om de groep corydoras sterbai uit te breiden naar 6 stuks. Goed idee of wordt het dan wat krapjes?

Ik heb ook het gevoel dat ik heel snel veel vuil op mn bodem heb. Waar kan dit volgens jullie aan liggen? Ik heb gisteren pas een waterwissel gedaan waarbij ik de volledige bodem heb afgeheveld en daarnet lag de bodem al opnieuw vol vuil, dus heb ik opnieuw even "gestofzuigd".

Aangezien aquariumfotografie niet eenvoudig is moet er wat ge�xperimenteerd worden. En natuurlijk is het ook leuk om wat extra foto's te kunnen plaatsen.

Ik heb een Canon PowerShot SX50 HS fototoestel. Zijn er eventueel mensen die hetzelfde of een gelijkaardig toestel hebben en mij eventueel nog wat extra tips kunnen geven om succesvol te kunnen fotograferen?

Waar ik het meeste last van heb is om ervoor te zorgen dat de camera de juiste objecten focust. Vooral bij de Microrasbora Galaxy is het heel erg moeilijk om deze scherp in beeld te krijgen en dan heb ik het niet op hun bewegelijkheid, want ik mik echt wel op een zo kort mogelijke sluitertijd. Hoe kan ik dit verbeteren?

Hier de foto's:

M0WyodP4kEHFHWhb-xtxjHuuTbmWsAvS.jpeg

euhmmmm wauw! supermooie foto's

Een vraagje ivm het sterrenkruid, want dit gaat steeds minder en minder goed.

De plant groeit rustig verder, maar het onderste 3/4e van de stengel heeft amper blaadjes die dan nog niet echt fris staan.

Het bovenste gedeelte is echter zeer mooi. Fris groen en met veel blaadjes in dichte rijen boven elkaar.

Is dit een te kort aan voeding/co2/licht ???

Indien nodig wil ik gerust op zoek gaan naar een alternatief voor deze plant. Ik zoek echt iets waarmee ik de achterkant van het aquarium volledig dicht kan laten groeien.

Welke plantenvoeding gebruik je ? Normaal is sterrekruid niet zo teer en c02 hoeft zeker niet. Mss is Limnophila heterophylla een goed alternatief voor u, dit groeit normaal ook redelijk snel.
Ik zie dat je van Torhout bent, ik ben van Houthulst, als je wil mag je altijd eens langskomen voor wat plantjes.
Hoe gaat het trouwens met de goerami's ?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan