Gourami soorten bij elkaar


KevinK

Well-known member
Lid geworden
16 december 2013
Berichten
509
Hallo iedereen,

Ik heb een vraag betreffende het uitbreiden van mijn visbestand.

Momenteel heb ik 2 soorten gourami ( paartje Colisa Lalia en een onbekende soort voor mij zie onderstaande foto ) , maar hier wil ik nog graag een paartje diamant gourami bij hebben. Maar is dit mogelijk ?

ps. ik wil graag nog een mooie blikvanger in me bak hebben.

721831_0_82_img_0878.jpg
 
Volgens mij is dat met de grootte van je bak wel mogelijk... Durf het niet met 100% zekerheid te zeggen alleen.

Edit: Het is niet helemaal duidelijk gaat het om een 3de paar erbij of 2de?
 
3de paartje :) heb een paartje Colisa Lalia en het paartje wat op de foto te zien is.
 
Dan gaat het je denk afgeraden worden. Deze visjes hebben toch wel ruimte en eigen territorium nodig.
 
Ik denk dat je met een derde paar iets te veel territoriumvormende vissen hebt. Een dwerggoerami man kan erg agressief zijn, ik zou daarom geen andere vis er bij plaatsen die ook met name in de bovenste waterlaag zwemt.
 
Op de foto zie ik de Colisa labiosa "orange" en ws twee vrouwen. Dit kunnen in tegenstelling tot de Colisa labiosa "Red". Nog best flinke vissen worden.

Een derde koppel zou ik ook niet bijplaatsen.

Heb je ook drijfplanten in je bak?
 
Iedereen bedankt voor de reacties,

@ botia ik heb net drijfplanten besteld toevallig :) als goed is komen die ergens deze week binnen.

Ik zal het dus laten om een 3de paar er bij te plaatsen , heb geen zin in "oorlog" in me bak.
 
Oke, hartstikke goed dat je drijfplanten hebt besteld. Dan zullen je vissen ook veel beter op kleur komen.
 
Ja groeien Eichhornia crassipes een beetje snel ? die heb ik namelijk besteld. :p
 
In een vijver wel in de zomer. In een aquarium branden ze door de warmte van je lampen totaal weg. Ze zijn totaal ongeschikt voor aquaria
 
Hmm dat word 5 euro aan verbrande plante dus :( Welke drijfplanten verbranden niet door de lampen ?
 
kikkerbeet is inheems en niet tropisch, daarnaast is het geen echte drijfplant. Je zou kunnen kiezen voor bv Salvinia natans, dat wordt de komende maanden vaak in tuincentra's verkocht als plantjes voor in drijfschalen en is erg geschikt voor aquaria.

Salvinia natans.
salvinia_natans_01.jpg
 
Wordt niet Limnobium laevigatum - amazone kikkerbeet, bedoeld?

~ Ivo
 

Terug
Bovenaan