Wat is er nieuw

Graag hulp bij identificatie onbekende corydoras

Killerfish

Well-known member
Lid geworden
13 maart 2011
Berichten
9,614
Leeftijd
29
Locatie
Hellendoorn
Beste leden,

Ik kwam laatst op internet de corydoras Neon Orange tegen. Even gekeken bij de leverancier van mijn LFS en daar hadden ze deze prachtige vis op voorraad. Ik kan hier echter weinig over vinden op internet. Mogelijk gebruik ik de verkeerde zoekterm (ik google op de corydoras neon orange). Is er iemand die mij hiermee kan helpen.
Voor zover ik wat gevonden heb wordt deze cory zo'n 5 a 5,5 cm groot. Wie o wie kan dit bevestigen of heeft extra informatie?
Alles is welkom

Ik wil eerst wat informatie inwinnen voordat ik deze vissen ga bestellen bij de LFS. Ik zou het jammer vinden als ze eenmaal binnen zijn, dat ze toch te groot worden of niet bij mijn bestand passen.

Edit: de vis komt dan in mijn Dubai te zwemmen icm:
-Boraras brigittae
-Honinggoerami koppel
-Otocinclus
-Gastromyzon/beaufortia
-Enkele c. Venezuela orange (de 'nieuwe' komen of als extra of in de plaats van, wat is wijsheid. Groepje van 8 nieuwe of 4 om 4/5 om 5)
-Vuurgarnalen

Het gaat om deze vis vanuit de leverancier (screenshot):
313864_0_82_corydoras_neon_orange.jpg
 
Deze vis heb ik zelf ook. Worden ook wel Corydoras Goldstripe genoemd. Schijnt van de aeneus af te komen. Zijn erg rustige vissen
 
Ik vermoed dat het hier gaat om de zoveelste (kweek)vorm van de Corydoras aeneus, net zoals jouw C. venezuela orange
 
Bij mijn weten gaat het hier om de Corydoras die momenteel de Corydoras cp. CW010 wordt genoemd, met Engelstalige common names als 'Gold Laser Cory', 'Orange strip Cory', 'Peru Orange Stripe Cory'.
Het sp. duidt erop dat het waarschijnlijk wel degelijk om een aparte soort gaat en niet een kweekvorm van iets is. Het CW010 moet op dezelfde manier worden begrepen als de L-nummers bij Loricariidae: voorlopige naamgeving in de vorm van een cijfer.

~ Ivo
 
Beide vissen zijn idd geen kweekvorm, maar inderdaad wel uit de Aeneus-groep. Ze kruisen dus (zeer waarschijnlijk).
Maar als je geen eieren verzamelt / niet gaat kweken, lijkt het me geen probleem.
Prachtige vissen.
 
Bedankt voor alle antwoorden

Ik ga ze dan maar eens bestellen, nadat ik wat informatie opgezocht heb op internet over de gold stripe
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan