Graag wat advies bij de inrichting


F

flecha

Guest
Ik zou graag de linker hoek van mijn aquarium willen herplanten want ik vind hem niet meer passen in het geheel. De rechter kant heb ik al opnieuw ingericht maar voor de linker zijde weet ik niet welke planten ik er zou zetten. In het midden wil ik de ruimte open laten zodat het niet te druk wordt. En daarom vraag ik dan hier raad van de onderwater tuinarchitecten.


675566_0_82_dscn3202.jpg
[/img]



Hier dan een detail foto van de rechter kant die al gedaan is


489715_0_82_dscn3207.jpg
[/img]


Nog eentje maar dan een close up



994978_0_82_dscn3203.jpg
[/img]
 
Ziet er goed uit! Ik zou in ieder geval ook aan de linkerkant stenen neerleggen en dan proberen wat diepte werking te krijgen in de bak.

Misschien een mooi stukje hout erbij? Zie dat je een meervalletje hebt zitten, vaak houden die er van om van het hout te eten. (ken de soorten niet, dus weet niet of deze soort dat ook doet)
 
Een dikke bos cabomba?
 
Ik had ook al aan hout gedacht maar dan eerder een mangrove wortel maar geen kienhout dat vind ik te log. Maar dan is de vraag nog welke planten te gebruiken, cabomba is al genoemd. Ik zou dan eerder voor de rode versie gaan. Anuba zou ik niet meer gebruiken er zijn mooiere vind ik want ik ben niet zo voor anuba soorten. Ik heb in de lfs gehoord dat de rode cabomba een moeilijke plant is, is dat zo?
 
Ik heb rode cambomba en die groeit als een speer wel geef ik plante voeding .
 
Als ik de rode cabomba neem wat kan ik er dan het beste bij combineren?
 
Geen idee , misschien wat spiderwood en mos , of crinum calamistratum ergens achter in de bak ?
 
Die crinum ziet er wel mooi uit. Ik heb gelezen dat dit een plant met een knol is, moet die dan op de zelfde manier geplant worden als de lotus of moet die knol helemaal in het bodem substraat geplant worden?
En met deze combinatie van cabomba en crinum dan moet er nog midden en voorgrond planten bij komen. Welke kunnen hier een mooi contrast vormen? Misschien een lichtgroene blad kleur of zo. Ik weet het niet maar ik hou alle suggesties die van jullie komen in het oog dus graag een meehelpend voorstel als het mogelijk is. Dank u.
 
[video]http://www.youtube.com/watch?v=d7hQMNNh1WU[/video]

[video]http://www.youtube.com/watch?v=L3OBznDYw0w[/video]

Succes :thumbs:

~ Ivo
 
Dank u Ivo dit zegt meer dan woorden en daarom is een forum juist zo interessant om door te nemen BIJLEREN. Dank u.
 

Terug
Bovenaan