Wat is er nieuw

Gras/bodemplant zonder snoeien

Xifiz

Well-known member
Lid geworden
3 april 2015
Hallo.

Ik heb momenteel naaldgras in mn bakje staan. Hier blijft veel troep tussen hangen en heeft veel snoeibeurten nodig. Ook blijven de gesnoeide delen overal dwarrelen en steken. Heeft er iemand tips voor een plantsoort die mijn bodem bedekt en relatief weinig snoeiwerk nodig heeft. Ik heb al zitten googlen en searchen maar ik lees liever ervaringen dan verkoopteksten.

Zoek een laag blijvende bodembedekker. M. Monte Carlo ofzo, Als naaldgras het doet zal dat het ook wel doen. Kwestie van even zoeken.

Ruben, zijn alle punten van Xifiz (troep, veel snoeien, overal gesnoeide delen) opgelost met Micranthemum sp. "Monte Carlo" ?

PS: het gebruiken van de afkorting van de naam van een genus, wordt slechts dan gedaan nadat eerst die naam al eens volledig uitgeschreven is geweest
(bv. Micranthemum micranthemoides, M. umbrosum, M. sp. "Monte Carlo", etc.).

Ik probeer te helpen, hij had geen reacties verder. En ipv te reageren op de TS Mascha & Ivo probeert u met mij discussie aan te gaan. Noem dan ook een alternatief.

Bedankt voor de tip van de afkortingen daar was ik me niet bewust van.

De Micranthemum sp. Monte Carlo, waar ik het eerder over had Xifiz is laag blijvend. Snoeien is ook bij deze plant wel nodig. Maar er blijft niet zoveel zichtbare troep in hangen als bij het naaldgras.

https://www.youtube.com/watch?v=oHNOhdiwrkE

Ook zou u eens naar de crypto planten kunnen kijken. Deze groeien dmv uitlopers. Minder amper snoeitroep. Waarschijnlijk een enigszins opstuivende bodem wanneer u de uitlopers weghaalt.

https://tallsay.com/page/4294974962/aqu ... yptocoryne

Rubz zei:
En ipv te reageren op de TS Mascha & Ivo probeert u met mij discussie aan te gaan. Noem dan ook een alternatief.
Die vragen zijn enkel bedoeld om inzicht te verkrijgen in het hoe en waarom van het door jou gegeven idee. Vragen naar jouw ervaringen met de plant/reden om juist die plant als idee te opperen. Vragen dus waar Xifiz en anderen wijzer van kunnen worden. Op geen enkele manier is de bedoeling geweest om in discussie te gaan. Jammer dat je dat even dacht.

Maar, je hebt ze beantwoord. Fijn! Wij zijn weer wijzer. Hopelijk heeft Xifiz er ook wat aan 🙂

Excuus, interpretatie foutje🙂

Niet al te moeilijk plantje maar ook niet echt een bodenbedekker is de blyxa japonica.
Word wel echt een enorm veld als je deze laat doorgroeien, zie mijn foto album als je een voorbeeld wil zien 🙂

ps. ik kan me bodem van boven niet meer zien als ik het laat doorgroeien 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan