Wat is er nieuw

Grasslin Rondomatic 400 hapert

Peter74

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
31 januari 2015
Zoals het onderwerp al zegt: Ik gebruik zo nu en dan een Grasslin Rondomatic 400 voederautomaat, en dat werkte het afgelopen jaar meermalen feilloos. De afgelopen weken ben ik in de aanloop naar vakantie weer aan het testen, en nu hapert hij behoorlijk. ~1/3e van de bakjes valt niet en wordt dus niet geleegd in de bak. Ik ga vanavond de bakjes eens loshalen en schoonmaken. Wellicht scharnieren ze dan soepeler. Maar hebben jullie nog andere tips die dit op zouden kunnen lossen?

Tussen de bakjes kan stof/vuil zitten, bij mij helpt uit elkaar halen en dan de bakjes gronding wassen altijd erg goed!

Heb jij er ook wel eens last van dat het voer vochtig wordt door verdamping en dan deels blijft 'plakken' aan het bakje en dus niet echt lekker naar beneden valt?

Tja Peter de omgeving in Eelde is zo mooi dat je daarvoor niet op vakantie hoeft te gaan en dan heb je ook niet zo n apparaat nodig 😉

Laat maar weten als je wilt of het schoonmaken helpt. 🙂 Ik ben benieuwd voor hoe lang het probleem dan wegblijft? In het verleden heb ik deze problemen (plakkend voer en vastzittende bakjes) ook gehad met die grässlin. Dan kwam ik terug van vakantie en waren veel bakjes overgeslagen. Terwijl het volgens mij met de vervuiling tussen de bakjes in best meeviel.

Tussen de bakjes kan stof/vuil zitten, bij mij helpt uit elkaar halen en dan de bakjes gronding wassen altijd erg goed!

Heb jij er ook wel eens last van dat het voer vochtig wordt door verdamping en dan deels blijft 'plakken' aan het bakje en dus niet echt lekker naar beneden valt?
Dank! Klinkt logisch, dus ik ga de bakjes loshalen en schoonmaken.
Bij mij blijft er inderdaad ook wel eens wat 'plakken'. Ik had het idee hem maar eens zonder kap te laten werken. Misschien dat vocht dan minder blijft hangen / het ook wat kan opdrogen.

Ik deed ook altijd zonder kap, dat ging dan vaak beter had ik het idee

Tja Peter de omgeving in Eelde is zo mooi dat je daarvoor niet op vakantie hoeft te gaan en dan heb je ook niet zo n apparaat nodig 😉
Helemaal eens John. En toch is het gras altijd groener ....

Laat maar weten als je wilt of het schoonmaken helpt. 🙂 Ik ben benieuwd voor hoe lang het probleem dan wegblijft? In het verleden heb ik deze problemen (plakkend voer en vastzittende bakjes) ook gehad met die grässlin. Dan kwam ik terug van vakantie en waren veel bakjes overgeslagen. Terwijl het volgens mij met de vervuiling tussen de bakjes in best meeviel.
Tot nu toe ging het 'altijd' goed. Vorig jaar in de vakantie feilloos. Daarna wel eens gevuld als ik het druk had en dan 3 weken. Ging vrijwel altijd goed. Nu is het wel echt niet goed: de helft blijft hangen.

Heb ook goede ervaring met deze gehad.
Gebruikte 'm in eerste instantie voor vakanties maar al snel het hele jaar door, echter de mechanische schakelklok gaf steeds vaker problemen (had niet meer voldoende kracht om carrousel goed voort te bewegen en bleef hangen op het punt bakje naar beneden te laten vallen). De duurzaamheid (ondanks regelmatig schoonmaken van bewegende delen) viel mij tegen voor 2 x daags het hele jaar door. Heeft het maar 3 jaar volgehouden.

Heb ook goede ervaring met deze gehad.
Gebruikte 'm in eerste instantie voor vakanties maar al snel het hele jaar door, echter de mechanische schakelklok gaf steeds vaker problemen (had niet meer voldoende kracht om carrousel goed voort te bewegen en bleef hangen op het punt bakje naar beneden te laten vallen). De duurzaamheid (ondanks regelmatig schoonmaken van bewegende delen) viel mij tegen voor 2 x daags het hele jaar door. Heeft het maar 3 jaar volgehouden.
Drie jaar klinkt tegenwoordig (met de "wegwerpkwaliteit" van veel apparaten) als een hele tijd, maar ik ben met je eens dat dat wel langer zou mogen. 🙂

Ik ben benieuwd hoe digitale schakelaars zich dan verhouden tot de mechanische van de grässlin. Heb zelf voor deze vakantie automaten van een ander merk gekocht, ook met zo'n draaiende schijf, maar deze programmeer je digitaal. We gaan het zien...

Nog even een terugkoppeling:

Inmiddels op vakantie geweest en hij heeft gedraaid als een zonnetje. Ik denk dat het toch een kwestie van voer onder/tussen de bakjes geweest is. Als deze voederautomaat dus onbetrouwbaar wordt is het de moeite waard om de bakjes er af te klikken en de bakjes + plateau waar ze op ronddraaien even goed schoon te maken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan