A
Ain Elohim
Guest
Gisteren heeft mijn zoon van 6 jaar onverwachts een oud aquarium met (goud)vissen gekregen van vrienden. Zelf heb ik absoluut geen kennis/ervaring met vissen en ben ik ook geen voorstander van kleine aquariums, maar toch wil ik er graag voor zorgen dat de vissen in een aangename omgeving vertoeven. Het gaat om een standaard aquarium van 50x25x30 met een filter. Echter ben ik niet zeker over de plaatsing van de filter. Momenteel heb ik de indruk dat de stroming door deze filter redelijk sterk is (wegdrijvende vissen door de stroming), en ik vroeg mij af of dat ik deze best in de lengte richting laat uitstromen of in de breedte, en hoeveel deze uitloop onder of boven het wateroppervlak moet zitten? Momenteel zit deze 1,5 cm onder het wateroppervlak.
Het is de bedoeling zo snel mogelijk naar de winkel te gaan om de nodige spullen aan te kopen. Dus: graag wat info over welke vissoorten in het aquarium zitten en vooral, welk materiaal heb ik nodig voor een betere leefomgeving?
Alvast bedankt!
Het is de bedoeling zo snel mogelijk naar de winkel te gaan om de nodige spullen aan te kopen. Dus: graag wat info over welke vissoorten in het aquarium zitten en vooral, welk materiaal heb ik nodig voor een betere leefomgeving?
Alvast bedankt!