Wat is er nieuw

Gravel Cleaner

• Onderwerp starter Onderwerp starter AquariaManiak
  • Startdatum Startdatum
A

AquariaManiak

Guest
Ik zou graag een gravel cleaner aanschaffen omdat mijn bodem onder het poep is en stinkt en ik het idee heb dat dat makkelijker is dan afhevelen. Ik heb alleen een vraagje, zuigt de gravelcleaner niet mijn 2/3mm grind op ? Want ik zuig liever niet al het grind uit mn bak..

Wat is je visbestand, welke filter heb je en welke bakmaat heb je?

Zou hem niet kopen, Met een serabuis gaat het beter, gelijk met water verversen.

Of petfles, bodem uitsnijden, 1 m slang in de fles. en vast zetten.

Beste werkt gewoon met een slang en een mond stukje (fles.korf)

al die "speciale" cleaners werken uiteindelijk gewoon minder dan bovenstaande.

normaal gezien hoef je alleen even over het grind heen te zweven en dan zuigt die het vuil op, kan zijn dat je dan wel is een paar steentjes meezuigt.

eens in t half jaar hem echt in de bodem zelf zetten. grind wat je dan mee zuigt weer handmatig terug gooien.

zijn trouwens ook mensen die alleen af en toe ff een stokje door de grond halen en alleen het oppervlakte vuil opzuigen, dus die nooit echt IN de bodem zuigen.

Bertus zei:
Zou hem niet kopen, Met een serabuis gaat het beter, gelijk met water verversen.

Of petfles, bodem uitsnijden, 1 m slang in de fles. en vast zetten.

Die van Sera bevalt mij ook erg goed.

Ik denk dat het veel belangrijker is om de oorzaak aan te pakken hier. Zijn bodem ligt vol met poep en de bak stinkt. Afzuigen en verversen is symptoombestrijding in dit geval vrees ik. Daarom mijn vraag van welke vissen in welke bak met welke filter.

Ja, eens. Terechte opmerking en terechte vragen.

Kan de TS een foto plaatsen van de bodem die zo vies zou zijn?

RichD1011 zei:

normaal gezien hoef je alleen even over het grind heen te zweven en dan zuigt die het vuil op, kan zijn dat je dan wel is een paar steentjes meezuigt.

eens in t half jaar hem echt in de bodem zelf zetten. grind wat je dan mee zuigt weer handmatig terug gooien.

zijn trouwens ook mensen die alleen af en toe ff een stokje door de grond halen en alleen het oppervlakte vuil opzuigen, dus die nooit echt IN de bodem zuigen.

Grint zuig je niet mee, dat stuur je met je vinger,op de slang.
Althans, zo doe ik het.

Ik heb ook die gravel cleaner. gebruik hem als aanhang filter.
Zakje eraf, groot stuk watten in eerste compartiment, werkt prima.

Bertus zei:
RichD1011 zei:

Grint zuig je niet mee, dat stuur je met je vinger,op de slang.
Althans, zo doe ik het.

Ik heb ook die gravel cleaner. gebruik hem als aanhang filter.
Zakje eraf, groot stuk watten in eerste compartiment, werkt prima.

Bertus:
Ik neem aan dat je deze bedoelt?

http://www.wesdijk.nl/dieren/vuilzuiger ... &results=1

Heeft nog iemand anders ervaring met deze?

IK ga toch voor een simpele slang waarmee ik zelf afhevel...

Dat is ook de goedkoopste oplossing.

Maar kost mij wel meer tijd.. Maar deze hobby kost nou eenmaal tijd, moeite en geld om van een optimaal resultaat te kunnen genieten.

En over een week of 2/3 kan ik waarschijnlijk voor de eerste keer mijn bak showen omdat dan mijn visbestand in orde is. Mijn goudvissen gaan via marktplaats naar een vijver of iemand die een aquarium heeft die naar mijn mening groot genoeg is.

Dan kun je dus inderdaad net zo goed even voor een eenvoudige en goedkope oplossing gaan om aan te kijken of de bodem dan net zo vuil blijft.
Een mogelijke oorzaak maak je namelijk wel duidelijk met je verhaal: te zwaar visbestand.

Ja, precies. Die goudvissen horen nou eenmaal niet thuis in mijn bak en dat begrijp ik heel goed. Ik moet ze dus kwijt en dat gaat binnenkort gebeuren/ ijskast.

Je hoort t goed. Als ik ze niet kwijt kan ga ik niet mijn plezier in de hobby door ze laten verpesten. De schrok van het warme water naar het ijskoude water zal zo groot zijn dat ze dat nooit overleven.

Je hebt gelijk. Maar ik hoop uiteindelijk het niet te hoeven doen. Maar als er alleen een kind zich aanbiedt om die vissen in een kom te doen dan maak ik er liever een einde aan.

goed zoeken de komende tijd dus, en eventueel een weekje langer geduld 🙂

Ga naar Facebook, zitten liefhebbers genoeg.

Ken je toevallig een groep met zulke liefhebbers ?

Goudvissen. zijn er een paar.

Ga t proberen. Gister advertentie op mp gezet en nu ook al 2 sterretjes

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan