Wat is er nieuw

green terror "verstopt" ?

Mark D

Well-known member
Lid geworden
27 oktober 2019
Leeftijd
63
Beste mensen,

Sinds een dag of drie zie ik dat mij green terror een dikke buik heeft, ik vind ook niet meer in de bak zijn karakteristieke poepjes, hij eet het liefst regenworm en dat herken ik meteen als van hem als het er weer uit komt. Het lijkt niet op buikwaterzucht, zijn schubben en kieuwen zijn normaal en hij blijft vooralsnog gewoon zwemmen, al was hij drie dagen geleden ineens wel steeds aan het rusten op de bodem. Water is goed, juist de afgelopen tijd heb ik zeer regelmatig gestofzuigd en ververst.

Wat wel nieuw is, is het volgende. Ik voer sinds kort mijn Pleco's soms van die grote tabletten met groente en alg. Ik heb gezien dat green terror zo'n tablet in z'n geheel in z'n mond propt.

Kan het zijn dat deze vis geen groente kan verteren of zo? Ik heb nu de hele bak al twee dagen niets meer gevoerd in de hoop dat ik verbetering zou zien, maar helaas, hij is nog steeds dik en hij lijkt inmiddels enorme honger te hebben want elke beweging die ik maak in huis leidt tot "aandachttrekkerij" van meneer.
Iemand nog een idee?

gr
Mark

Erwtjes zonder schil voeren, werkt laxerend

Erwtjes zonder schil voeren, werkt laxerend
Da's ook toevallig, ik heb nèt een gewoon stom potje erwtjes van hak gekocht omdat ik die tabletten voor m'n Pleco's ff wil vermijden en ik gelezen heb dat mijn soort Pleco's dat heel lekker vinden.

Da's ook toevallig, ik heb nèt een gewoon stom potje erwtjes van hak gekocht omdat ik die tabletten voor m'n Pleco's ff wil vermijden en ik gelezen heb dat mijn soort Pleco's dat heel lekker vinden.
Wat je de pleco's ook kan voeren is repashy soilent green

Na een dikke week nog geen verbetering. De arme knul. Veel water ververst, zodat het lekker schoon is voor hem, beetje zout toegevoegd want dat kan voor niemand kwaad, weinig voeren, hij is hongerig, maar hij poept volgens mij helemaal niks uit.

Zonder een duidelijke diagnose kan ik nog één ding proberen. De lieve reus gaat een zoutbadje krijgen. Zou moeten werken als een sauna en een klisma tegelijkertijd. Ik heb een hele mooie dure nieuwe zoutmeter bestelt, zodat ik precies volgens instructie kan werken. Hij zal het niet leuk gaan vinden, maar dat vinden kinderen ook vaak niet wanneer ouders een onplezierige maatregel moeten nemen die ze niet begrijpen maar wel in hun belang is.

Balen mensen. Als het zoutbadje niet helpt, dan kom ik straks voor de situatie te staan dat ik hem wellicht uit z'n lijden moet gaan verlossen. Zit ik niet op te wachten bij zo'n mooie en vooral grote vis.

:'(

gr

Mark

Dit is niet leuk.

Het zoutbad van de afgelopen week heeft hem wel verlost van allerlei uitwendige rommel, ten minste, wat ik allemaal in de emmer zag drijven oogde nu niet bepaald smakelijk, maar zijn buik blijft dik. Hij ademt nu ook wat zwaarder. Zie onderstaande schermprint van mijn bestelling die ik zojuist heb gedaan. Dit zegt genoeg lijkt me.

Wat een kuthobby hebben we soms. :'(

>> aub niet antwoorden of mailen met de reply-knop op deze mail, we kunnen reply-mails op deze mail helaas niet zien

Productnaam
Aantal
Van
Voor
Totaal
Kruidnagelolie 100% 50ml - Etherische Olie - Clove Oil
1​
€ 13,95​
€ 13,95​
Totaal artikelen​
€ 13,95​
Verzendkosten​
€ 3,95​
Subtotaal​
€ 17,90​
Totaalprijs incl. BTW
€ 17,90
Totaalprijs ex. BTW
€ 14,79
21% BTW
€ 3,11

Erg jammer dat je je Green Terror moet euthanaseren. Zo is de hobby nou eenmaal. Over visziekten is denk ik gewoon nog niet genoeg bekend om altijd alles goed te behandelen.

Erg jammer dat je je Green Terror moet euthanaseren. Zo is de hobby nou eenmaal. Over visziekten is denk ik gewoon nog niet genoeg bekend om altijd alles goed te behandelen.
Inderdaad. Zo'n dikke buik, je zou zeggen waterzucht, maar de schubben op de huid staan niet karakteristiek open. Ademhaling is wat zwaar, maar eetlust is prima. Als het een parasiet was, dan zou je denken dat het zoutbadje wel wat verlichting had moeten geven, maar nee. Daar komt ook bij dat hij een "opvangertje" is. Ik heb daarom geen idee hoe oud hij eigenlijk is. Kan best een tumor of zo iets zijn. Dan wil je ook niet hebben dat hij ineens openbarst. Nog even los van waar hij dan zelf doorheen gaat, dat soort rommel in de bak lijkt me nu ook niet bepaald "gezond" voor de andere vissen.

Effe kijken vandaag. De Etroplus is misschien wel groot genoeg om naar de brakke bak te verhuizen, wat Endler kan naar de gewone bak, zo maak ik de kweekbak vrij, en kan ik Green Terror in z'n uppie in quarantaine zetten.

gr

Mark

Balen! Heb al eens een l273 gehad die was opeens overleden en had en dik opgezwollen buik, verder niet te weten gekomen wat het exact is geweest en was er behoorlijk ziek van..
Kruidnagelolie kun je eventueel gebruiken om hem uit zn leiden te verlossen, mocht er echt niets anders op zitten.

Zie nu pas je bestellijst, op de hoogte dus. Suc6

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan