Grind en Zand niet mengen.


Cédric Vleminckx

Well-known member
Lid geworden
18 december 2015
Berichten
8,821
Leeftijd
23
Locatie
Glabbeek (België)
Beste mede-aquarianen,


Zoals al eerder gezegd wil ik een zandstrandje maken, zodat ik ook mijn toekomstige corydorasgroep blij kan maken. Maar hoe zorg ik er voor dat het zand niet mengt met het grind?
 
Volgens mij kun je in het topic van Sanneke80 zien hoe die dat heeft gedaan met stroken plexiglas.
 
Ik ben zonet even aan het zoeken geweest, maar ik vindt dat topic niet meer terug.
Ik weet ook nog goed dat Sanneke me een paar links had gegeven waar je een mooie terrasvormers kon kopen, alleen weet ik niet meer in welk topic of kijk ik er over...
 
Volgensmij kan dit gewoon met plexiglas. Of een natuurlijke afscheiding van hout /stenen kan ook.
 
Stuur anders even een pb aan Sanneke om te vragen hoe ze dat deed. Of in de bouwmarkt vragen of je stroken kan kopen die ze daar op maat maken voor je.
 
ik kan het ook 1-2-3 niet terug vinden maar volgens mij deed ze het zo:

foto lijsten/lijstjes met een plexi ruitje van een groots niet te noemen zweeds warenhuis kopen

deze eruit halen

en eventueel buigen door te verhitten.

om dan zo afscheidingen te maken.

maar Sanneke kan dit zelf beter vermelden denk ik :D zag er in ieder geval mooi en handig uit.
 
Ha daar ben ik eindelijk ;)

Kan nu eve niet uitgebreid antwoorden, maar het klopt wat richard zegt.
Het topic waar ik wat meer uitleg had gegven probeer ik op te sporen...
 
Nou lieve Cédric, ga je maar zitten schamen in een hoekje van je kamer, want het bleek je eigen topic te zijn waar ik het had uitgelegd :D :D :D

http://www.aquaforum.nl/threads/welk-visbestand-voor-mijn-bak-juwel-rio-180.96081/page-5

Lees het nog effe door en als je wat wil vragen dan laat maar weten.

Ps, dit is het brandertje dat ik gebruik:

gasbrander-turbo-mini.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik deed het vroeger op de zelfde manier! PLexi in stroken op gewenste lengte maken en dan met de brander opwarmen waar je wilt plooien. dan de plexi met silicone insmeren en goed in het zand drukken zo gaat deze beter op in de omgeving.
 
Ik kende jouw topic nog helemaal niet Albert, leuk om door te lezen en veel overeenkomsten!
Dat van die haakse slijper vond ik wel een goede tip. Dat ga ik de volgende keer ook toepassen. Wel gewoon met een dremel, maar het idee is super!

Ik heb de strips wel lekker dik ingesmeerd met siliconenkit. Daar kon ik mooi het grind in vast drukken en daarna heb ik het zand er overheen gestrooid. Maar als je met alleen zand werkt is een dunner laagje net zo makkelijk inderdaad.
 
Ik kende jouw topic nog helemaal niet Albert, leuk om door te lezen en veel overeenkomsten!
Dat van die haakse slijper vond ik wel een goede tip. Dat ga ik de volgende keer ook toepassen. Wel gewoon met een dremel, maar het idee is super!

Ik heb de strips wel lekker dik ingesmeerd met siliconenkit. Daar kon ik mooi het grind in vast drukken en daarna heb ik het zand er overheen gestrooid. Maar als je met alleen zand werkt is een dunner laagje net zo makkelijk inderdaad.

pas goed op als je de slijper gebruikt! plexi smelt en zal lange haartjes vormen en gaan kleven aan het slijpblad hierdoor kan die wel eens lelijk reageren! Mijn vader heeft zo een mooie diepe wonde in zijn linker been ;)!
 
Ja je moet het met beleid doen met de haakse slijper. Niet denken van dat doe ik effe snel..warmte / plastic / wrijving is niet een fijne combi.
 
pas goed op als je de slijper gebruikt! plexi smelt en zal lange haartjes vormen en gaan kleven aan het slijpblad hierdoor kan die wel eens lelijk reageren! Mijn vader heeft zo een mooie diepe wonde in zijn linker been ;)!

Bedankt voor de waarschuwing, daar had ik niet bij stil gestaan!
Goed dat je het even zegt.
 
het lukt allemaal perfect maar zet er zeker nooit druk op! Zorg dat je plexi goed vast zit! en gebruik het ook ALTIJD met de beschermkap op de slijper!
 
Is het niet beter om het met een decoupeerzaag te doen? Kan je ook mooie rondingen aan de bovenkant maken bv
 
Is het niet beter om het met een decoupeerzaag te doen? Kan je ook mooie rondingen aan de bovenkant maken bv

Hiermee zaagde ik mijn plexiglas van mijn volière, perfect om te zagen, wel moet je het juiste zaagblad nemen, anders heb je grote kans dat het glas scheurt.
 
Hiermee zaagde ik mijn plexiglas van mijn volière, perfect om te zagen, wel moet je het juiste zaagblad nemen, anders heb je grote kans dat het glas scheurt.

Dat had ik dus, blijkbaar een te grof zaagblad dus genomen toen.

Ach, ben nooit te oud om te leren ;)
 
Dat had ik dus, blijkbaar een te grof zaagblad dus genomen toen.

Ach, ben nooit te oud om te leren ;)
Misschien niet te grof, maar de verkeerde, je hebt zaagbladeren voor hout, staal, aluminium maar ook voor plexiglas ed., de tanden staan dan waarschijnlijk anders en het kan inderdaad fijner zijn(alhoewel ik natuurlijk van hieruit niet kan zien welk jij gebruikt hebt) :)
 
Nou lieve Cédric, ga je maar zitten schamen in een hoekje van je kamer, want het bleek je eigen topic te zijn waar ik het had uitgelegd :D :D :D

http://www.aquaforum.nl/threads/welk-visbestand-voor-mijn-bak-juwel-rio-180.96081/page-5

Lees het nog effe door en als je wat wil vragen dan laat maar weten.

Ps, dit is het brandertje dat ik gebruik:

Bekijk bijlage 5415
Ik had al jouw topics afgezocht, maar ik kon het maar niet vinden.
Ja, tuurlijk, dan staat het in één van die van mij. :stom::D:D
 
Je kan ook kijken bij een lasercut bedrijf in de buurt ofzo die wat restjes heeft. Ik lasercut regelmatig wel is wat op de academie (daar zou je ook is kunnen kijken denk aan opleidingen als product design, kunstacademie ofzo) en de randen zijn dan mooi afgerond en niet scherp.

Succes
 

Terug
Bovenaan