Grind vervangen voor aquasoil


Daanvanams

Member
Lid geworden
7 februari 2021
Berichten
22
Leeftijd
29
Hoi allemaal,

Ik wil graag mn grind vervangen voor aquasoil.
Kan dat in een draaiend aquarium?

Dus alles eruit grind eruit water eruit. Aquasoil erin en opnieuw inrichten en vervolgens de vissen terug.

Of gaat dat problemen geven ivm ammonium wat er van aquasoil 1e periode afkomt.

Let me know.
 
Vele soils gaan ook je Ph veranderen.
ik weet niet wat je ph nu is maar deze zal dicht naar 6 gaan met een soil. Dit kan voor dikke miserie zorgen bij je bacteriecultuur (Filter) bacterien doen het immers niet goed in zuur water.
 
Vele soils gaan ook je Ph veranderen.
ik weet niet wat je ph nu is maar deze zal dicht naar 6 gaan met een soil. Dit kan voor dikke miserie zorgen bij je bacteriecultuur (Filter) bacterien doen het immers niet goed in zuur water.

Oh dat wist ik niet! Dankjewel
 
Vele soils gaan ook je Ph veranderen.
ik weet niet wat je ph nu is maar deze zal dicht naar 6 gaan met een soil. Dit kan voor dikke miserie zorgen bij je bacteriecultuur (Filter) bacterien doen het immers niet goed in zuur water.
Ph zit nu rond de 7.5 trouwens
 
Bacterie gewijs is dat prima. (voor de meeste vissen ook trouwens)
Wat er wel gedaan wordt is de bodem gedeeltelijk vervangen over een lange periode. Bvb elke maand 1/4de
Oke, dus het is wel mogelijk om alles in 1x te doen?
 
Oke, dus het is wel mogelijk om alles in 1x te doen?
Alles is mogelijk, of het ook verstandig is, is een andere zaak.
Ik bedoelde dat je huidige Ph prima is voor de bacteriën.
Best vervang je het in zo klein mogelijke beetjes, met een ruime tijd tussen (enkele weken)
Zo zorg je dat je filter/oude bodem(die het al lastig zal hebben door de dalende Ph) nog voldoende capaciteit heeft om ook de eventuele ammonia van de soil op te vangen.
 
Zou ik ook meerdere waterwissel kunnen doen om het amionna te Onderdrukken?
 
Zou ik ook meerdere waterwissel kunnen doen om het amionna te Onderdrukken?
Zeker. Als je alles in 1x doet zou ik m'n bak gewoon helemaal leeghalen en soil erin. Voor soils doe ik de eerste week dagelijks 50%, tweede week om de dag, derde week 2x en vanaf vierde week 1 x per week 50%.
 
Zeker. Als je alles in 1x doet zou ik m'n bak gewoon helemaal leeghalen en soil erin. Voor soils doe ik de eerste week dagelijks 50%, tweede week om de dag, derde week 2x en vanaf vierde week 1 x per week 50%.
Ja precies, dus dan zouden gelijk de vissen er terug in kunnen als ik het goed begrijp?
 

Terug
Bovenaan