Wat is er nieuw

Grind

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nienepien
  • Startdatum Startdatum
N

Nienepien

Guest
Ik heb vorige week 14 zakken grind gekocht voor mijn bak. Dennerle, 19 euro per 10 kilo.
Dat vind ik erg veel geld voor bodembedekking. Wat vinden jullie hiervan?

dennerle

Ik zag op een andere webshop zwart grind voor een fractie van het bedrag. Iemand hier ervaring mee?

link naar ander grind

Ik ben een piekeraar, zit erg in over geld uitgeven altijd (zit in de familie). Ik ben geneigd het grind in te ruilen en dat andere te halen. Aan de andere kant heb ik nu wel een erg goed merk in huis.
wat vinden jullie?

Oh, dankje Kellemes, dat scheelt alweer piekeren.

Tis inderdaad een aardige duit.. als je zwart (afgerond) grind wilt weet ik eigenlijk niet of het veel goedkoper kan. Dat laat ik even aan anderen.
Zelf hou ik het maar bij filterzand, stuk goedkoper 😉

Dat is niet handig voor een plantenbak. Van wat ik heb begrepen van experts is een ietwat open bodem beter voor planten.

1-2 mm inderdaad. Ik vind dat toch wel aardig grover dan het zand wat ik nu in mijn bak heb hoor.

Kijk bij ...Laag KH en PH almeers kraanwater - mmsk:
Zijn bak. ook zwarte bodem.

Het gaat me er meer om dat ik het veel geld vind. Ruim 200 euro voor een bodem.
Of is dat normaal?
Misschien moet ik ook niet vergeten dat ik nu gewoon een hele grote bak heb en de prijzen navenant zijn.

Nienepien zei:
Het gaat me er meer om dat ik het veel geld vind. Ruim 200 euro voor een bodem.
Of is dat normaal?
Misschien moet ik ook niet vergeten dat ik nu gewoon een hele grote bak heb en de prijzen navenant zijn.

Dat is het inderdaad, juiste bodem is wel een errug belangrijk onderdeel van je aquarium (zowel qua functie als qua aanzicht) dus geen schande om er verhoudingsgewijs veel aan uit te geven.

Nienepien zei:
Dat is niet handig voor een plantenbak. Van wat ik heb begrepen van experts is een ietwat open bodem beter voor planten.

Verder niks mis met dat van Dennerle maar zijn hier verschillende leden met een hoop planten in hun bak die dat zwarte zand van de Hornbach hebben.
Net zo mooi maar scheelt enorm in prijs.

Moet het zwart zijn? Met zo'n beste plantenmagazijn ga je misschien niet eens zo veel bodem zien?

Ik hou het zwarte zand maar denk ik...ik heb toch een klets geld uitgegeven, kan dit er ook nog wel bij 🙂

Ben ik absoluut met je eens hoor, dit hele geintje kost al 1800 euro, zonder vis of planten. Maar ik vind 200 euro voor grind gewoon veel...

Morgen het aquarium omruilen en dan kan het eindelijk beginnen.... toppie!!!

Zit nog eens te denken maar 140 kg zand/grind voor je bak is wel enorm veel hoor trouwens.
Wat is de diepte van de bak? volgens mij heb je aan ongeveer de helft al genoeg.
Of zou ik nou weer iets doms zeggen? :juggle: 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan