Groeien vissen


Liekexx

Well-known member
Lid geworden
15 december 2019
Berichten
270
Leeftijd
23
Hoiii mensen!!!
Ik was in eens heel nieuwsgierig naar hoe lang het duurt voordat vissen zijn uitgegroeid.... en ik ben er trouwens ook achter gekomen dat mn corydorassen rabautis zijn en niet aeneus :’)
Ik weet niet welke maximale lengte ze kunnen bereiken aangezien de ene bron zegt: 5 cm
Terwijl de ander zegt: 8 cm
Alvast bedanktttt
 
De vissen over de hele wereld hebben allemaal diverse groeisnelheden.

vaak zijn er bepaalde factoren van afhankelijk:

vissen die oud kunnen worden, groeien doorgaans een stuk langzamer en bereiken soms zelfs pas op een leeftijd van 5 jaar de maximale lengte.
Wat ook kan: er zijn vissen die zeg 30cm kunnen worden, het 1e jaar al de 20cm bereiken en dan nog 3-4 jaar doen over die overige 10cm.
de 1jarige killi visjes zijn binnen 3 maanden zowat volgroeit & geslachtsrijp als ik mij niet vergis.
ook het leefgebied en de hoeveelheid voeding die tot de beschikking is hebben invloed op de groeisnelheid en de uiteindelijke grootte.

In het geval van jouw corydora's durf ik er niet een tijd op vast te pinnen :)
 
De vissen over de hele wereld hebben allemaal diverse groeisnelheden.

vaak zijn er bepaalde factoren van afhankelijk:

vissen die oud kunnen worden, groeien doorgaans een stuk langzamer en bereiken soms zelfs pas op een leeftijd van 5 jaar de maximale lengte.
Wat ook kan: er zijn vissen die zeg 30cm kunnen worden, het 1e jaar al de 20cm bereiken en dan nog 3-4 jaar doen over die overige 10cm.
de 1jarige killi visjes zijn binnen 3 maanden zowat volgroeit & geslachtsrijp als ik mij niet vergis.
ook het leefgebied en de hoeveelheid voeding die tot de beschikking is hebben invloed op de groeisnelheid en de uiteindelijke grootte.

In het geval van jouw corydora's durf ik er niet een tijd op vast te pinnen :)
Haha bedbankt!!! Ze krijgen hier met zn 4ren (worden nog 2 bijgehaald) 1 voedingtablet om de dag... ze doen er wel ff mee
 
Sommige vissen schijnen heel lang te groeien. Ik zag laatst Sterbais die zeker 8 cm lang waren, en die kweker had er ooit gezien die 12 cm waren, maar die waren dan ook 20 jaar oud.
 
De sterbai is de langzaamst groeiende corydorassoort met een half jaar zijn ze krap 2 cm terwijl bijv. de ancistrus met een half jaar al gauw de 4 cm aantikt
 

Terug
Bovenaan