Groen/bruine drap op de bodem en bladeren

M

marc en joyce

Guest
Hallo allemaal

Ik ben hier redelijk nieuw
heb sinds een paar maanden een mooi aquaruim van Ca 250 l
mooi ingericht en zon 3 weken laten draaien
daarna zijn er een aantal discus vissen in gekomen 7 stuks van Ca 5 cm
en 15 neon tetra's en 4 bodem eters
ik heb grind op de bodem liggen en geen voedingsbodem
tevens heb ik er een paar planten in staan en 2 grote stukken kien hout
elke week ververs ik zon kwart van het water en voeg ik planten voeding toe
ik wordt alleen gek van de algen op de ruit maar dit is makkelijk schoon te krijgen en dat komt omdat de lamp nog te lang aan staat
maar vooral op het grind een vieze groene laag en op de planten zelf een hele dikke glibberige laag groen/bruine laag net of ze aan het rotten zijn
soms probeer ik het er alf te poetsen maar lukt niet altijd en is ook weer erg snel weer terug
wie weet wat ik er aan kan doen
ben er zo langzamer hand een beetje klaar mee
zonde
 
goedemorgen..

waar te beginnen.
Leuk dat je op het forum zit en goed dat je hier je vragen stelt.
Om even met het negatiefste te beginnen.. je bak is eigenlijk te klein voor je discussen.. hier zullen nog wel wat meer leden wat over kunnen zeggen.

Om meer te kunnen zeggen over je alg probleem zullen we ook je waterwaardes moeten weten.. je lichtduur en de temperatuur in je bak.
Kan je deze toevallig ook even posten ?

Met jou bestand in je 250 liter bak zal je ook meer moeten verversen als een kwart per week.
Jonge discussen verlangen vaak eten ( 6 x per dag kleine beetjes ) en vervuilen dus heel veel.
2x per week 50% verversen zou al een hoop schelen.

Groet,

Maurice
 
Je zegt zelf al dat je nog te veel licht hebt. Als dat zo is (dat kan ik zo niet beoordelen), dan is dat het eerste wat je aan kunt passen.
Bij zowel ruim licht als plantenvoeding vermoed ik dat je CO2 ook erg laag is.

Meer info is altijd handig. bijvoorbeeld ph/KH, hoe lang het licht aanstaat, wat voor planten, en foto's. Dan is er wellicht iemand die het alg kan benoemen en een gerichtere aanpak kan bedenken.
 
Nou ik denk dat de leden hiervoor al genoeg hebben gevraagd aan info eerst. Zo op het gevoel zou ik denken aan blauwalg en aanslag op de ruiten door veel belichting.
 
Terug
Bovenaan