Wat is er nieuw

Groen draadachtig iets aan de blaadjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cuypers
  • Startdatum Startdatum
C

Cuypers

Guest
Hey

Ik heb de laatste tijd niet veel tijd meer gehad om mijn aquarium te onderhouden, maar dit weekend nog eens wat water ververst en de volgende dag zag ik dat er een vreemd draadachtig iets aan de blaadjes hing.

Enig idee wat dit is, de oorzaak en of het kwaad kan of niet?

Zoals je ook een beetje kan zien hebben mijn planten niet veel bladeren, meestal krijgen ze een lange stengel met enkel vanboven blaadjes, terwijl ze eerst overal blaadjes hadden.

SMUzjXu

Heb je hier ook een foto van en de waarden van je bak??

Overduidelijk draadalg. Dat is een co2 tekort.
Kun je wat meer over je bak vertellen en de verlichting??
Wat zijn de waterwaarden??

Draadalgen inderdaad, wat John ook zegt.

Het makkelijkst lijkt me om het plantje er gewoon uit de bak te halen en eventueel vervangen door een nieuwe. Kan alvast een hoop gedoe of stress verminderen. 🙂

Het is een 60 liter bak en ik heb pas mijn lamp vervangen, maar ik denk dat die man van de viswinkel mij een lamp voor een 45 liter bak gegeven heeft. Hij zei dat dit voldoende was. Op het doosje stond ook wit licht. Als de lamp aan is, is de helft wit en de andere helft blauw.

Mijn waterwaarden heb ik nu ook al even niet gemeten, want ik heb het zeer druk. Het draadalg is nu zo goed als weg zag ik gisteren, maar die plantjes groeien wel omhoog, maar er komen niet veel bladeren aan en vaak drijven er ook enkele losgekomen/kapotte blaadjes boven.

Ook heb ik een soort grasachtig plantje dat er al maanden instaat en dat ziet er gewoon groen uit, maar is ook nog geen centimeter gegroeid. Het vervelende bij nieuwe planten bij mij is dat ze vaak loskomen. Mijn bodem is niet zo heel dik.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan