Wat is er nieuw

Groen water

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Roozjuh
  • Startdatum Startdatum
R

Roozjuh

Guest
Goede middag allen

Ik ben nieuw op dit forum, lees al hier en daar wat mee. Maar ik zit toch nog met een brandende vraag waar ik hier het antwoord nog niet heb kunnen vinden

Waarom is mijn water zo groen?
Even wat feiten op een rij:
- 1m aquarium met tl-licht
- Vorige bak (80cm) geen last van gehad
- sponsfilter erin(hiervoor aqua flow)
- Water verversen helpt niet
- Is al vanaf dag 1 van dit aquarium
- Geen alg(maak het regelmatig schoon)
- geen idee wat de waardes zijn maar volgens dierenwinkel zijn deze in orde. meerdere keren laten checken

Wie heeft het magische antwoord en vooral, d� oplossing!
Mijn vissen en garnalen doen het overigens echt perfect. Dus ze hebben er totaal geen last van. Maar vind het gewoon niet mooi. Wil graag weer een helder aquarium
 
Ik denk dat het een algbloei is wat in je water tiert, ik weet niet wat voor pompje je precies hebt maar deze lijkt mij erg klein ( lees veel te klein) voor deze grote bak waardoor je filtering niet alles weg kan krijgen

Wat zijn de gemeten waarde en waarmee is gemeten?

P.s. hoelang verlicht je en welke tl's heb je?
 
geen idee hoe ze dat hebben gemeten, met zo'n strip. waardes geen idee. heb ik geen verstand van om eerlijk te zijn

die sponsfilter heb ik sinds kort. heb verder altijd een aqua flow 200 gehad en ook toen had ik groen water. maar heb het al sinds dag 1.
1/3e van mn vorige aquariumwater overgezet, en de rest met vers water bijgevuld over een periode van 2weken

ben van filter veranderd vanwege de garnalen die ik continu dood in mn filter tegen kwam


edit: licht gaat om 15u aan smiddags. en om 22u weer uit. eten om de dag en geen idee wat voor tl lampen dit zijn. staat niet meer op de buis leesbaar
 
ooo nee zo groen is het gelukkig niet haha. wacht ik zal kijken of ik een foto heb ervan

edit: hoe voeg ik een foto toe hier? 😛
 
Dus een nog opstartende bak.

Heb je er snelgroeiers in gedaan om de silicaten te verwijderen? dit wil nog wel eens erg goed helpen, b.v. waterpest of Cambomba.
Je filter blijf ik erg klein vinden en zou als advies een goed extern filter geven.

Beiden zouden de oplossing al zijn tegen groenalg en zweefvuil in je bak.
Verder rustig afwachten daar de bak zeker nog ��n a twee weken moet opstarten om je bacterie aanwas op peil te krijgen.
 
heb de bak nu een jaartje staan. opstart periode is dus al een tijdje voorbij 😛
filter is inderdaad niet echt groot. maar die sponsfilters zijn zo gigantisch pfff. wilde eerst 1 proberen maar merk idd dat ik er nog 1tje bij zou moeten hebben. maar het groene had ik al toen ik nog wel een redelijk goeie filter had

waterpest idd maar weer eens erin doen, thx
 
Een meterbak met een sponsfilter? Een aquaflow 200 is al veel en veel te klein voor een meterbak, maar sponsfilters zijn echt maar voor mini bakjes bedoeld.

Met een normale/lichte visbezetting moet je voor een meterbak denken aan een eheim 2215 of als je perse een binnenfilter wil bv een juwel bioflow 3.0.

Ik zou een buitenfilter nemen, en dan een stukje panty om de inlaat doen als je nog steeds last hebt van opgezogen garnalen. Dan moet je de inlaat wel vaak schoonmaken want die panty verstopt dan wel snel.
 
Heb je veel zon of daglicht erop staan?
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan