Groene soort alg

A

Ami

Guest
Hallo forumleden

Ik heb een groen soort alg tegen mijn achterwand aan en bij mijn filter cover. Mij lijkt het gewoon omdat er daar weinig weinig circulatie is. En als je van voren kijkt zie groene haartjes. Die krijg ik niet op de foto.

Iemand een idee en/of suggestie?

634669_0_82_img_1150.jpg


618866_0_82_img_1152.jpg
 
Het heeft dus korte haartjes begrijp ik. Zit het verder niet op de planten??
Kun je ook je waterwaarden posten en hoelang je licht aan is??
Wat voeg je toe en gebruik je co2??
 
Zit verder niet op beplanting neej.
Alleen op de plek die op de foto staat.
Ik heb wel drijfplanten en juist op dat plekje daar is er niks, maar voordat ik mijn drijfplanten had had ik er geen last van.

Waardes

ph : 7,5
gh : 8
kh : 5

nh4: 0
no2: 0
no3: 25
po4: 0,5
fe : 0,5
Meting was vandaag voor het verversen.

Tijdsduur verl. 8 uur met een tussenstop van 2 uurtjes.
Toevoegingen easycarbo dagelijks, nitraat wanneer nodig is wekelijks, fosfaat wekelijks, profito wekelijks.
 
Wat zou jij dan willen? Helemaal geen alg?
 
Dat zou mooi zijn he Bertus ;) .

Ik zou me dan er niet zo druk om maken en hooguit kijken of je het eraf kan krijgen. Zolang de planten er geen last van hebben is er niet veel loos. Ik heb ook op dode dingen zoals hout of steen weleens wat alg zitten.
 
Je zegt zelf al dat er waar geen drijfplanten zitten de alg is te zien. Dat komt mede denk ik doordat er daar dus meer licht is en de alg daar beter kan groeien.
Ik heb daarom ook mijn oppervlak voor 80% vol met drijvers om zo te voorkomen dat je sneller algen krijgt. Die drijvers dimmen mooi het licht waardoor de algen minder snel een kans krijgen.
Doordat er minder licht is is ook de vraag naar voeding minder en is er minder snel kans op algen.
 
Het is niet dat ik wel of geen alg wil. Mij ging het om de oorzaak en dat het wel of geen plaag kan worden.
En jah eraf krijgen had ik geprobeerd, maar is best hardnekkig. Dus moet even wat anders verzinnen zonder mijn wand niet teveel te beschadigen.

Bedankt.
 
Ja op de meeste achterwanden is het moeilijk te verwijderen zonder die te beschadigen.
Daarom gebruik ik altijd de wat minder mooie posters voor aan de buitenkant.
 
En als je easy carbo erop spuit mbv een pipet? Had ik ergens gelezen.
 
Zat ik ook net naar te kijken en te lezen. Je zou het op een heel klein stukje even kunnen proberen als je dat al hebt gelezen. Ik was zover nog niet :)
 
Neej ik ook niet had het ergens ooit gelezen, waar wist ik niet meer.
 
Blijf je dat dan doen.?
Je achterwand gaat er natuurlijker door uit zien.
Dat lijkt mij het belangrijkste dan een kale wand.
 
Ja Bertus heeft wel een punt natuurlijk. Als het niet verder uitbreid zou ik me er niet zo druk om maken omdat het op een dood iets zit. Wellicht wat drijvers er nog boven om licht te dempen.
Het is natuurlijk je eigen keus maar zoals ik al zei hoef je je om dat beetje alg niet te druk te maken.
Sommige mensen vinden het zelfs mooi staan wat alg op de achterwand.
 
Jah wat mij niet uitmaakt is dat over de gehele wand wat alg is.
Maar ja het zit precies alleen op 1 plekje, en dat vind ik eerlijk gezegd storend.
En jah ik weet dat de meningen hierover verdeeld zijn, want alg hoort erbij.
Het breid zich wel uit, maar dan alleen op dat plekje aan de zijkant en niet op de achterste gedeelte.
 
Vissen eten er ook van,als het doorzet.
Bij mij zit het Christmas mos erin vergroeit.
En stikt daar van de garnalen.

Wat erger is, Die ruimte om het pijpje,waar vissen in kunnen schieten,verdwijnen..
 
Ik heb ook een hekel aan alg hoor en persoonlijk vind ik er niks moois aan ;)
Maar goed dat we allemaal verschillen.
 
jessicapilon zei:
Ik heb ook een hekel aan alg hoor en persoonlijk vind ik er niks moois aan ;)
Maar goed dat we allemaal verschillen.

Ze zijn fascinerend. Onder verschillende omstandigheden weten zij zich te handhaven, decoratief kan het zeer fraai zijn.

Maar in een plantenbak, welke staat voor de show tja daar zie ik ze liever gaan dan komen.

Een andere uiterste:
Overigens testen ze al een tijdje met de groene soep, en maken er brandstof van.
 
Tja smaken verschillen maar ik zie ze liever ook niet in mn plantenbak. Zijn niet voor de show maar toch ;)
Als ik 1 plukje alg op een plant zie dan gaat dat blad er direct uit en natuurlijk heb ik als ieder ander ook weleens ergens een plukje alg.

Zoals je in mn FA kan zien heb ik een bak met Multi s maar ik heb daar gelukkig geen alg in. Dat kan ik zo bereiken door in de Aqua 65 erg veel drijvers te doen en de kap van de pl lamp te beplakken met dat bruine inpaktape.
De verlichting wordt dan dusdanig gedempt dat de algen geen kans krijgen.
 
Alg was toch niet zo hardnekkig.
Heb het nm met een tandenborstel weg kunnen schrobben.

Even een vraagje over iets anders.
Met wat zetten jullie drijfplanten vast?
Ik dacht zelf aan nylon.
 
Dat is een optie ja. Ik neem vaak 2 doorzichtige zuignapjes en dan een draadje nylon , visdraad ertussen en klaar.
Anderen gebruiken ook wel rietjes die je in elkaar schuift.
 
Ami zei:
Alg was toch niet zo hardnekkig.
Heb het nm met een tandenborstel weg kunnen schrobben.

Even een vraagje over iets anders.
Met wat zetten jullie drijfplanten vast?
Ik dacht zelf aan nylon.

Oh ja, je hebt toch geen tandpasta gebruikt ;)
 
Haha neej.
Met zo'n borstel kom je wel goed in die oneffenheden van mijn achterwand.
 
Haha, ja dat is wel een voordeel ervan. Nou ja dan weet je dat weer voor de toekomst he.
 
Terug
Bovenaan