Wat is er nieuw

Groene water en ramen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Zootje2002
  • Startdatum Startdatum
Z

Zootje2002

Guest
Hallo allemaal, ik heb de laatste tijd last van groen water in m'n aquarium maar ik weet niet hie ik get weg noet krijgen. Ik heb niet geel veel geld om dure co2 dingen te kopen. Wie kan mij alsjeblieft helpen1. Het groene water valt wel mee maar het ziet er niet zo mooi uit. En een aqyariumzaak zei tegen mij dat ik nepplanten moet gebruiken

1494052516231-180613632.jpg
 
Zo ziet ie eruit

14940527192251935850772.jpg
 
Juist geen nepplanten gebruiken dan want die nemen niets op. vaak is het zo dat de bak dan een co2 tekort heeft en teveel of te lang belicht wordt. Valt de zon misschien in deze bak?
 
Vreemd advies van de aquariumzaak :juggle: waren de nepplanten op dat moment in de aanbieding?
Juist planten, voornamelijk snelgroeiers zouden kunnen helpen, planten staan s'avonds Co2 af aan het water.
 
waren de nepplanten op dat moment in de aanbieding?

Of ze raakten ze aan de straatstenen ver niet kwijt misschien😀😀. Dat was vast een zaak die ook kattenvoer verkoopt en daar duidelijk meer verstand van heeft:deal::deal:
 
Beste,
Je had denk ik per ongeluk een meldpost gedaan die ik net van je las. Vragen kun je dus beter hier in je topic posten😉

Ja, je vraagt wat je eraan kan doen. het is handig als we wat meer info hebben over de verlichting en de waterwaarden en of er ook zonlicht in de bak valt.

Wat voor bakje is dit want hij is aardig bevolkt met allemaal Guppen zie ik.
 
Juist geen nepplanten gebruiken dan want die nemen niets op. vaak is het zo dat de bak dan een co2 tekort heeft en teveel of te lang belicht wordt. Valt de zon misschien in deze bak?
Ja hij stond bij mn raam maar die heb ik al een tijd daar vandaan gehaald
Maar hoe kan ik die co2 gehalte weer omhoog halen
 
Zie ik het goed dat dit een cilinder is? zo ja wat voor filtering gebruik je en wat is het watervollume?
 
Zie ik het goed dat dit een cilinder is? zo ja wat voor filtering gebruik je en wat is het watervollume?
Ja het is een half cilinder en ik gebruik een superfish 50 filter want ik heb een bak van 30 liter
 
Beste,
Je had denk ik per ongeluk een meldpost gedaan die ik net van je las. Vragen kun je dus beter hier in je topic posten😉

Ja, je vraagt wat je eraan kan doen. het is handig als we wat meer info hebben over de verlichting en de waterwaarden en of er ook zonlicht in de bak valt.

Wat voor bakje is dit want hij is aardig bevolkt met allemaal Guppen zie ik.
En ja ik heb heel veel guppen jaa
 
Goed, die 50 filter vindt ik aan de krappe kant want ik gebruik zelf de 100 voor de kleine nano bakjes. Ik zie al ruim 15 Guppen zo snel terwijl je ongeveer 4-5cm voor een Gup moet rekenen dus dan zit je al richting de 75cm aan vis. dat is veel te veel voor zo n klein bakje met een klein filter. In de link kun je ook lezen dat nh3/4 ook deze groene alg kan veroorzaken en als er geen zonlicht meer opvalt dan ben ik geneigd om te denken dat er teveel vervuiling is in de bak.

Guppen moeten eigenlijk een bak hebben van minimaal 60cm. Misschien kun je er beter een leuk garnalen bakje van maken en zorgen voor voldoende filtering.
 
Ik denk dat dit een combi is van te weinig filtering, te groot bestand, te kleine waterwissels en mogelijk teveel voeren.
 
Dat ben ik helemaal met Ton eens. Het is gewoon geen goede combi maar wellicht zal dezelfde lfs dat je hebben aangeraden en ben je daar dan misschien de dupe van. Als je perse de Guppen wilt houden dan zou ik kijken op MP voor een goedkoop 60cm bakje.
 
Hoelang is dat dan gelden en kun je de eerdere vragen misschien ook beantwoorden?

Hier kun je ook over je probleem wat vinden:

http://www.aquascaping-blog.com/groen-water
O ik
Goed, die 50 filter vindt ik aan de krappe kant want ik gebruik zelf de 100 voor de kleine nano bakjes. Ik zie al ruim 15 Guppen zo snel terwijl je ongeveer 4-5cm voor een Gup moet rekenen dus dan zit je al richting de 75cm aan vis. dat is veel te veel voor zo n klein bakje met een klein filter. In de link kun je ook lezen dat nh3/4 ook deze groene alg kan veroorzaken en als er geen zonlicht meer opvalt dan ben ik geneigd om te denken dat er teveel vervuiling is in de bak.

Guppen moeten eigenlijk een bak hebben van minimaal 60cm. Misschien kun je er beter een leuk garnalen bakje van maken en zorgen voor voldoende filtering.
Goed, die 50 filter vindt ik aan de krappe kant want ik gebruik zelf de 100 voor de kleine nano bakjes. Ik zie al ruim 15 Guppen zo snel terwijl je ongeveer 4-5cm voor een Gup moet rekenen dus dan zit je al richting de 75cm aan vis. dat is veel te veel voor zo n klein bakje met een klein filter. In de link kun je ook lezen dat nh3/4 ook deze groene alg kan veroorzaken en als er geen zonlicht meer opvalt dan ben ik geneigd om te denken dat er teveel vervuiling is in de bak.

Guppen moeten eigenlijk een bak hebben van minimaal 60cm. Misschien kun je er beter een leuk garnalen bakje van maken en zorgen voor voldoende filtering.
Ja ik vond zelf dat het ook veel vissen waren maar heel toevallig gaat de gelft vandaag naar een vriendin van mij en die heeft een iets grotere kom dan mij
 
In een bak van dat formaat horen helemaal eigenlijk geen Guppen hoor. Wil ze deze niet allemaal overnemen dan zodat jij er iets leuks van kan gaan maken?
Ze stellen vaak 1cm vis per liter water dus dat is in jouw geval max 30cm aan vis, oftewel max 6 Guppen.
Alleen horen Guppen meer ruimte te hebben dus vandaar de ongelukkige combi in deze bak.
 
Dat ben ik helemaal met Ton eens. Het is gewoon geen goede combi maar wellicht zal dezelfde lfs dat je hebben aangeraden en ben je daar dan misschien de dupe van. Als je perse de Guppen wilt houden dan zou ik kijken op MP voor een goedkoop 60cm bakje.
Ja daar zal ik voor gaan kijken
 
In een bak van dat formaat horen helemaal eigenlijk geen Guppen hoor. Wil ze deze niet allemaal overnemen dan zodat jij er iets leuks van kan gaan maken?
Ze stellen vaak 1cm vis per liter water dus dat is in jouw geval max 30cm aan vis, oftewel max 6 Guppen.
Alleen horen Guppen meer ruimte te hebben dus vandaar de ongelukkige combi in deze bak.
O dat vind ik echt stom van die persoon die het aan mij heeft verkocht dan ga ik even naar hem toe
 
Ja ik vond zelf dat het ook veel vissen waren maar heel toevallig gaat de gelft vandaag naar een vriendin van mij en die heeft een iets grotere kom dan mij
Ik hoop dat "kom" staat voor bak, anders verplaats je het probleem naar een ander toe.
 
AquaCafe
Help Users
      Ice78: Avond
      Terug
      Bovenaan