groene zweef alg

L

lotus

Guest
Kun je groene zweef alg ook bestrijden met heel veel en ik bedoel echt heel veel watervlooien.
En anders een grote water verversing van 50 % helpt dat.
Of is een u-vc lamp de enige remedie.
 
Als jij er een berg in gooit, en je vissen er uit,kan het lukken.

Met water verversen, doe je weer voeding in het water.

Dus blijft UV-C filter over(die Nooit weg is,he) .
De AQuael 500 0f 1000 zit je goed.
 
Dus als ik het goed begrijp is uv de enige oplossing Bertus?????
Ik las in de link die ik heb gepost dat het ook vanzelf wel weer verdwijnt na ongeveer een week.
 
Ik ben het eens met Bertus ik zeg een UV filter en je bent er zo vanaf.... of dat de enige oplossing is weet ik niet.
 
Vaak zijn er meer wegen die naar Rome leiden ;).
 
Nee, die zijn er niet,helaas.

Ja,toch wel, heel de bak leeg maken, spoelen, en met snelgroeiers opstarten.

Dan is de voeding voor zweefalg weg.
Begin je met langzaam groeiers, krijgt alg de kans.
Eenmaal lang genoeg ingedraait ,is er minder kans op.
 
Snelgroeiers tijdens de opstart kunnen zeker helpen. Ik heb ze nog nooit gebruikt bij de opstart van de 12 bakken hier en ook nog nooit groene alg of waterbloei gehad.
Het hangt denk ik van meer factoren af en misschien een beetje geluk. Bij de opstart richt ik de bakken altijd al zo in als dat ik de bak wil hebben.
Maar het is waar dat snelgroeiers veel stoffen uit het water halen en de kans op problemen verkleinen. Dat geldt ook voor de ons bekende opstartalg.
 
Ja, bepaalde factoren geven algbloei uit het niets.

Maar je krijgt ze zo niet weg, ook niet met waterwissel ,of filteren.
 
Stel dat de oorzaak lag in het feit dat de TS veel te veel plantenvoeding zou hebben gegeven.
Dan is verversen toch wel een oplossing zou ik denken omdat je dan het water met de voeding onttrekt aan de algenbloei.
Puur theoretisch gedacht dus hoor. Bij veel plantenvoeding en weinig plantenmassa kun je deze alg ook krijgen namelijk.
 
Terug
Bovenaan