Groepje jonge maanvissen, 1 lijkt ouder

Rene88

Well-known member
Lid geworden
26 juli 2017
Leeftijd
35
Hoi allemaal,

Vorige week een groepje van 6 maanvissen gehaald. Het waren de laatsten in 'wildtype' kleur en zaten in een bak vol met allerlei mix soorten. Hierdoor niet echt goed op formaat gelet. Eenmaal thuis lijkt 1 van het groepje duidelijk groter en hij speelt dan ook (met name tijdens voeren) de baas. Kan deze enkele grotere vis een probleem geven in groepsdynamiek? Of is het nu gewoon duidelijk wie de baas is.

IMG_20220507_161002.jpg

biljoenblik

Well-known member
Lid geworden
3 september 2015
Leeftijd
42
Mooie maanvissen hoor!

Ik sluit mij bij John aan.

De kans is groot dat deze de dominantste blijft. Maar dat is niet erg. Er is altijd 1 baas in de bak.

De overige manen gaan nu onderling de rangorde bepalen. En de dapperste van die, zal ook een keer de dominante uitdagen. En zal al dan niet op zijn plaats gezet worden.
Na een paar weken zal het rustig blijven.

Als dat niet zo is. En de dominante blijft de rest opjagen, dan zou ik die toch terugbrengen.

Blijf zelf de eerste maanden consequent gedragen. En in begin zullen ze van alles wat je doet schrikken. Laat ze dan even een plekje zoeken, en doe je ding.
Op den duur gaat het schrikken weg. En dan blijven ze rustig.
Spreek uit eigen ervaring.

Topicstarter
Topicstarter
R

Rene88

Well-known member
Lid geworden
26 juli 2017
Leeftijd
35
Ga het de komende tijd in de gaten houden, voorlopig is het vooral tijdens voeren dat hij denkt: alles is voor Bassie

@Ed hoop dat de bak zo schoon blijft met 6 van die poepmachines :LOL:

Tirroj

Well-known member
Lid geworden
9 oktober 2021
Leeftijd
43
Leuk!
Als er geen rust, zoals hiervoor beschreven, ontstaat uiteindelijk kan het naar mijn idee ook een optie zijn er nog enkele grotere bij te zetten. Dat kan mogelijk voor een balans zorgen ook.

Je moet er wel ruimte voor hebben dan natuurlijk šŸ˜„ā€¦

bart125

Well-known member
Lid geworden
25 april 2020
voer op twee plekken in je bak.
de alfa kan er maar op 1 tegelijk zijn.

Bovenaan