Wat is er nieuw

groepje vissen

sokkeneter

Member
Lid geworden
27 juli 2024
Leeftijd
21
hallotjes, ik heb een 60 liter aquarium (al een hele lange tijd).
nou heb ik er al 4 blauw oogjes, 5 roodkopzalmpjes en 3 vrouwtjes betta's.
nou zijn de betta's de enigste die door heel het aquarium zwemmen
en blauw oogjes en roodkopzalmpjes niet echt, die zwemmen vooral beneden en soms een heel klein beetje in het midden.
nou zwemmen de blauwoogjes ook niet echt in een groepje.
en als ik zit te kijken dan ziet het er toch nog wel heel leeg uit.
nu dacht ik eraan om een vissensoort te kopen in een groepje die ook echt in een groepje zwemmen.
maar past dat wel in mn aquarium nog? welke vissoort pas bij mijn visbestand? en hoeveel van die soort passen er dan nog in?
nou moet ik er ook nog rekening mee houden dat ik 18 oktober ga verhuizen en als we er in zitten misschien ook een groter aquarium ga kopen (misschien wel rond de 240L of minder of meer)
dus is het dan wel handig om vissen erbij te kopen?

mvg, sokkeneter

Roodkoppen doe je eigenlijk sws geen plezier met dit formaat bak, aangezien dit best fanatieke zwemmers zijn.
Ik gok dat ze zich nie zo laten zien vanwege de betta's, als hun karakter wat dominanter is, gaan de kleintjes idd verstopt zitten. Vooral t formaat van de schooltjes helpt ook nie echt mee.

Ik zou dit idd, net als de anderen, voorlopig even zo laten tot de grote bak draait en dan een keize gaan maken in soorten. Persoonlijk zou ik voor 1 middenlaag soort gaan en dan een mooie grote school

Edit; heb je foto van de bak. Inrichting kan er ook voor zorgen dat vissen zich verschuilen, omdat ze zich niet veilig voelen

Ik zal kijken of het uploaden van een foto lukt.
voordat de betta’s erin zaten deden ze ook al zo.
Het is niet dat ze zich niet laten zien maar het is meer in de onderste laag dat ze zwemmen.
En helaas is mij verteld op meerdere sites en meerdere dierenwinkels(ik weet dat dierenwinkels niet altijd de waarheid spreken) dat het kan.

Mvg, sokkeneter

Mocht je besluiten dit bakje aan te houden, dan zou ik het vissenbestand aanpassen: roodkopzalmen eruit (die verlangen een groter aquarium, misschien voor in het nieuwe aquarium?) en het aantal blauwoogjes uitbreiden. Eventueel een paar bodemvisjes toevoegen, maar met een klein aquarium is de keuze beperkt. Succes met de verhuizing.

Dat lijkt mij wel een goed idee inderdaad.
Weten jullie dan toevallig in een 250 liter aquarium met hoe grote groep de roodkopzalmpjes zouden moeten zijn om echt een leuke groep te hebben?
En het zelfde dan met de blauwoogjes in een 60 liter.
Zouden Cory’s ook met roodkopzalmen kunnen?

Cory's (beetje afhankelijk van de soort door waterwaarden/ temperatuur) zullen geen problemen geven met roodkopzalmen. Let wel op dat je je bodem inricht op cory's.
Qua groepsgrootte: hoe meer hoe beter (er van uit gaand dat je niet van plan om er 500 aan te schaffen).

Dat lijkt mij wel een goed idee inderdaad.
Weten jullie dan toevallig in een 250 liter aquarium met hoe grote groep de roodkopzalmpjes zouden moeten zijn om echt een leuke groep te hebben?
En het zelfde dan met de blauwoogjes in een 60 liter.
Zouden Cory’s ook met roodkopzalmen kunnen?
Je kan er zo 50 in doen. Licht eraan of je dan nog meer wilt 😉 ik denk dat 20 een heel mooi aantal is

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan