Wat is er nieuw

Groeten uit het Westerkwartier

R0N4NN

New member
Lid geworden
4 augustus 2024
Berichten
2
Leeftijd
29
Locatie
Niekerk
Dag iedereen!

Ik zal mij ook even voorstellen. Mijn naam is Ronan, volgende maand word ik lid van de club van 30’ers en ik woon in het Westerkwartier, ten westen van de stad Groningen. Zo’n anderhalf jaar lang heb ik mijn huidige aquarium, een Juwel Primo 70, met een aantal visjes, een kolonie garnalen en wat anatome Helena’s erin. In die anderhalf jaar al diverse malen gedacht aan stoppen maar dat gelukkig nog niet gedaan. Sinds begin dit jaar heb ik de draad weer helemaal te pakken, ook vooral sinds ons tweede kindje geboren is en hij het fantastisch vind om naar te kijken.

In een ver verleden toen ik nog thuis woonde, zal zo’n 10 jaar geleden zijn, ook al eens een aquarium gehad met neon’s erin. Helaas had ik destijds te veel interesses en hobby’s, sport, werk, studeren en vriendin dat ik het liet verslonzen. Maar nu niet meer! Omdat mijn huidige aquarium beperkt is qua mogelijkheden ben ik langzaam wat geld opzij aan het zetten voor een wat grotere, afhankelijk van de WAF (wife acceptance factor). Ook om wat beginnersfouten die je het liefst bij het opstarten in een keer goed wil doen nu wel goed te doen.

Wat zijn er in mijn aquarium:
10 Pareldanio’s (galaxy rasbora);
6 corydoras Paleatus;
2 platy’s;
4 anatome Helena’s;
En een grote groep citroengarnalen en her en der een wildkleur.

Voor de pareldanio’s ben ik op zoek naar een ander huisje omdat ik ze in mijn bak niet mooi vind. Van een afstandje vallen ze weg en ik vind ze ook erg schuw. In de plaats daarvan neig ik sterk naar een klein groepje Hyphessobrycon pulchripinnis (citroentetra).
De Cory’s zitten niet al te lang in mijn bak maar ik vind ze tot nu toe de leukste visjes die ik ooit gehad heb. Ze lijken tevreden en qua gedrag vind ik ze fascinerend.

Ik zal later even kijken of ik wat foto’s kan toevoegen.
Zijn er nog meer mensen op dit forum uit de regio Groningen? 😄
 
Laatst bewerkt:
Welkom Ronan en ik kom uit de stad Grunn. Zijn wel wat leden uit het Noorden maar niet heel veel.
 
Welkom op het AF.
 
MAF, WAF, SAF, nou ik de niet dat slimme Grunnegers daar iets van kunnen maken hoor :DD :DD
 
Stadjer hier. Anderhalf jaar geleden terugverhuisd naar Stad, na een experiment van 5 jaar in het lieflijke Sebaldeburen.

Ik stel PAF voor: Partner Acceptance Factor, alhoewel ik niet weet hoe Stijn dat dan moet zien.

Cory's zijn geweldig.

Welkom hier!
 
Ik weet niet waar Ronan woont maar we kunnen wel een koffierondje gaan doen want ik kom uit oosterhogebrug in de stad
 
Ik weet niet waar Ronan woont maar we kunnen wel een koffierondje gaan doen want ik kom uit oosterhogebrug in de stad
Ik vind het idee heel leuk, maar ben niet geneigd een aquarium te 'showen' dat vanwege een verhuizing en bijkomende klussen al bijna twee jaar in overlevingsmodus draait. Bij mij kom je op z'n vroegst over de vloer als de nieuwe bak er staat 🙄
 
Nou dit gaat als maar meer op een Gronings topic lijken👍
 
Ik zou nog een foto plaatsen van mijn bakje. Bij deze.
IMG_2372.jpeg
 
Ja moi Ron! Scheemter die in de Stad woont hier. Mooi bakje heb je staan. En als je echt van de pareldanio's af wilt, dan kan ik ze eventueel wel overnemen. Heb er 15 in mijn 300liter bak, dus 10 meer of minder geen probleem.

En idd corydora's zijn machtig mooie beestjes, met een eigen karaktertje. In het verlengde daarvan zijn panda garra ook zo vermakelijk.
 
Welkom Ron en ik zal dan maar een snufje Limburg toevoegen.
 
Nog bedankt iedereen voor het warme welkom!
Onlangs zijn de galaxy’s opgehaald door een enthousiast stel dus die hebben een goed onderkomen. In plaats daarvan heb ik gisteren een schooltje Citroentetra’s gehaald en daar ben ik erg content mee.
 
Nog bedankt iedereen voor het warme welkom!
Onlangs zijn de galaxy’s opgehaald door een enthousiast stel dus die hebben een goed onderkomen. In plaats daarvan heb ik gisteren een schooltje Citroentetra’s gehaald en daar ben ik erg content mee.
Haal jij je visjes bij Frits Kuiper?
 
Haal jij je visjes bij Frits Kuiper?
Nee, ik haal ze eigenlijk meestal bij de Hornbach omdat die beter bereikbaar is. Soms ook wel bij de Maxi Zoo (voorheen de Jumper) bij Reitdiephaven maar die winkel vind ik toch wel flink minder.
Ik zou wel vaker naar Frits Kuiper willen gaan, ik vind dat een fantastische winkel alleen de locatie is voor mij minder handig.
 
Ja dat snap ik Ron en parkeren is ook wat lastiger soms bij Frits al heb je wel de parkeergarage dichtbij.
 
Gewoon op de stoep knallen bij Frits. Zijn zoveel bezoekers die dat doen, dus zal wel niet erg strikt beboet worden.
 
Ik ben een brave Hendrik, zou ik nooit doen. Maar vanaf parkeergarage Ossenmarkt is het niet ver lopen. Bereikbaarheid blijft wel lastiger dan de Hornbach. En alhoewel die laatste het niet haalt bij Frits Kuiper, vind ik hem verbazend goed. Is erg lastig voor mij, want de Hornbach is ook op een steenworp afstand voor mij.
 
Ik ben een brave Hendrik, zou ik nooit doen. Maar vanaf parkeergarage Ossenmarkt is het niet ver lopen. Bereikbaarheid blijft wel lastiger dan de Hornbach. En alhoewel die laatste het niet haalt bij Frits Kuiper, vind ik hem verbazend goed. Is erg lastig voor mij, want de Hornbach is ook op een steenworp afstand voor mij.
Ah niets mis mee hoor haha 🙂 Ze hebben daar ook prima aanbod, maar soms denk ik (wss onterecht) dat ze daar iets minder om de dieren geven dan in een winkel als frits kuiper.
 
Is erg lastig voor mij, want de Hornbach is ook op een steenworp afstand voor mij.
Dan wonen we vast niet ver van elkaar vandaan want ik moet 10 min fietsen vanaf Oosterhogebrug. Inderdaad een vrij goede keus bij de Hornbach aan planten en vissen en ook voldoende accessoires.
Maar goed ik kom er niet vaker dan 1-2x per jaar want Frits is mn vaste adres en dan vooral voor levend voer.
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: maar hopen dat je een beetje optijd bent
      Terug
      Bovenaan