Wat is er nieuw

Groningen (NL) - Frits Kuiper

aqua1992

Well-known member
Lid geworden
25 juli 2010
Ik kom al sinds ik een jaar of 12 ben bij Kuiper (ben 27 nu). Heb ook al een aantal andere zaken bekeken, gewoon uit nieuwsgierigheid. Maar ik vind dat de kwaliteit bij Kuiper echt buitengewoon goed is. De bakken zien er altijd heel netjes uit, zowel van de vissen als de planten. In bijna geen enkele zaak staat in bijna elke bak een stukje hout of een plantje, hier is dat wel zo. Dat is erg fijn voor de vissen. Het assortiment aan vissen, planten en overige benodigdheden is zeer ruim. Het pand vind ikzelf erg mooi..het hoeft voor mij allemaal niet zo steriel. Dat kleine en wat ouderwetse vind ik juist gezellig. Dat de vissen worden ingepakt in kranten vind ik altijd al heel leuk, ik hoop ook dat ze dat blijven doen. Vaak worden zakjes van vis leveranties ook hergebruikt, om bijvoorbeeld planten in te doen die in de winkel worden gekocht, ook een pluspunt. Verder zullen ze je nooit het duurste aansmeren en zijn de prijzen sowieso al niet hoog.

Dat klanten de winkeleigenaren soms wat stug vinden overkomen kan ik me voorstellen, ikzelf ken hen al heel lang dus heb hier geen last van. Ik houd het op het Groningse karakter :p Tegen mij is iedereen altijd zeer vriendelijk.
Er wordt ook veel aandacht besteed aan de klantenservice via Facebook (vooral daar), Whatsapp en de website. Via Facebook reageren ze zeer snel en de pagina wordt ook steeds levendiger met filmpjes, foto's + lijsten met leveranties. De Kuipers hebben gewoon erg veel verstand van alles dat met de hobby te maken heeft.

In alle jaren is het enige negatieve dat ik heb meegemaakt 2x wat sterfte in de bak net nadat ik een groepje otocinclus had gekocht (bak draaide 5 jaar stabiel zonder sterfte). Ik denk echter niet dat dit aan Kuiper te wijten is maar dat het via de leverancier is binnengeslopen, wellicht dat de oto's ergens bovenmatig gevoelig voor zijn? Verder heb ik nooit iets dergelijks meegemaakt in de jaren dat ik klant ben dus aan de kwaliteit in de winkel zelf twijfel ik gewoon niet. Het lijkt me gewoon een pechgeval.

Kortom..ik ben en zal altijd vaste klant van Kuiper blijven :p

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Leeftijd
56
Die stugheid is al vaker voorbij gekomen maar dat is de laatste jaren sterk verbeterd vindt ik en ik kom er graag en men is altijd voor een geintje in met de klanten.

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Leeftijd
56
Pluspunt vindt ik dat ze meegaan met de laagste internetprijs (althans wel vaak) en dingen vrij snel in huis kunnen hebben als je er iets wilt bestelen.

Gino88

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 september 2018
Leeftijd
34
Het is voor een "review" van de fysieke winkel van Kuiper wat te lang geleden dat ik er voor het laatst ben geweest. Ik heb wel een aantal keer bij hun website besteld, en dat is altijd netjes verzorgd geweest door ze en snel verstuurd. :)

Dit keer was ik extra blij want ze hebben een Sera-kalender bij de bestelling gedaan. Daar was ik bij mijn LFS dit jaar te laat voor. De proefzakjes erbij van vissenvoer zijn ook welkom. Dus ik zeg: top en fijn.

20220310_215106.jpg

flipper34

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 mei 2013
Leeftijd
59
voor die een willen kijken in de winkel Frits kuiper bestaat 75 jaar feest tussen 30 mei en 4 juni
Zelf bestel ik steeds meer bij Frits dit tot volle tevredenheid snel en goed.

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Leeftijd
56
voor die een willen kijken in de winkel Frits kuiper bestaat 75 jaar feest tussen 30 mei en 4 juni
Zelf bestel ik steeds meer bij Frits dit tot volle tevredenheid snel en goed.
Ik kan de winkel zeker qua assortiment en service aanbieden. De zaak is niet al te groot en oogt wat verouderd maar goed dat moet je maar op de koop toe nemen en wat ze niet in de winkel hebben bestellen ze altijd voor je.
Ik kom er 1-2x per week dus ik kan het weten:DD

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Leeftijd
56
Haha ja dat is een schat en vaak zijn de honden ook aanwezig die graag even in je tas duiken om te kijken of er iets lekkers in zit.

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Leeftijd
56
Er is inmiddels een vernieuwde website die stukken beter en overzichtelijker is:

anketh31

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
8 december 2008
Leeftijd
27
Is het een beetje makkelijk parkeren daar? Wil er graag binnenkort heen

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Leeftijd
56
Ehhh, voor de deur kun je langs de gracht parkeren en op 300 meter heb je een parkeergarage aan de Ossenmarkt.

Bovenaan