Wat is er nieuw

Groot aquarium op houten vloer?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Loaches
  • Startdatum Startdatum
L

Loaches

Guest
Ik ben al een tijdje op zoek naar een andere woning en nu heb ik er een aangeboden gekregen, maar deze heeft waarschijnlijk een houten vloer... het is wel op de benedenverdieping. (Jaren 30 bouw)
Mijn bak is 180cm en er zit een kleine 600 liter in, dus met glas en alles er bij kom je al gauw op een 750 kilo.. er zitten 6 poten onder het onderstel waarover de druk verdeeld wordt.
Nu heb ik de woningbouw gevraagd of mn bak op een houten vloer kon staan en die zeiden dat het wel kon omdat hij op 6 punten staat, maar ik ben er zelf niet zo gerust op... ik ben benieuwd naar jullie mening?

houten vloer openmaken, vervolgens een 40x60 onder je vloer leggen, daar maak je een op maat gemaakte balk tussen, dus tussen de tegel en de balken waar je vloer op vastzit. De hele bak zet je vervolgens op een plaat hout. Ik heb mijn bak van 2.5 x 0.70 x 0.75 ook zo op een houten vloer gehad, en de vloer gaf nog niet een minste rimmeling bij stampen op de grond

De ene houten vloer is de andere niet maar ik zou de balken van je vloer ook zeker stutten. Hij zal er niet zo ineens doorheen zakken maar met verloop van tijd is torderen een zeer groot risico. Met een beetje mazzel heb je een kruipruimte en kan je er op die manier bij.

hmm... hier staat mijn 450liter bak ook op een houten vloer op de 1e verdieping. maar deze is wel wat jongen dan de jaren 30.

misschien raar maar zou het niet helpen om tussen de vloer en de poten gewoon een stuk betonplex te leggen?

als je zicht hebt op de balken via kruipruimte of anders
kijk dan even goed naar waar de balken in de muur of aan de muur zitten
je zal de eerste niet zijn met verrotte balken op die plaats

groet

jaap

Ligt eraan hoe je balken lopen, als je balken van je vloer haaks op de lengte van je bak staat dan zou ik onder de drie achterste poten op zijn langs een kepertje steken, aan de voorkant net hetzefde.

Lopen je balken met de lengte van je aquarium mee, zou ik er zelfs niet durven aan te beginnen. 😉

Hou er rekening mee (dat heeft mijn verzekeringsmaatschappij maatschappij mij verteld).. dat als je bak stuk gaat en er waterschade is bij jou of je buren het niet gedekt word door inboedel of brand en waterschade verzekering. Je moet daar een aparte verzekering voor afsluiten.

Om voor zo'n verzekering in aanmerking te komen moet je aan een aantal eisen voldoen. denken aan verstevigingsbalken en lekbakken.

Dat verschilt dan waarschijnlijk per maatschappij. Bij ons zit het namelijk bij de inboedelverzekering. Onder verdachte omstandigheden zul je wel aan moeten kunnen tonen dat je niet nalatig bent geweest.

@Juliette ..Is dat ook als je buren hun inboedel moeten vervangen.
Want dan stap ik direct over naar jou verzekeringsmaatschappij ...scheelt mij dan 30 euries per maand. hihihihihi

Schade bij de buren valt onder je aansprakelijkheidsverzekering. Inboedel dekt altijd alleen maar wat er in je eigen huis en tuin staat.

Ik had begrepen dat een aquarium van meer dan 150 liter niet gedekt wordt omdat je bewust een risico neemt om je vloer over te belasten op 1 punt.

Maar je hebt zeker een punt en ik ga toch even contact opnemen met mijn verzekering om precies te vragen hoe het nou eigenlijk zit. kan het inderdaat zoals jij dat uitlegd dan kan ik mijn aquarium verzekering opzeggen.
En ik ga rond kijken voor een andere verzekering kwa inboedel als het niet opgelost kan worden..

Als je een betonnen vloer hebt is deze verzekering pas nodig voor aquaria boven de 1500 liter en als je buren onder je hebt.

Althans, zo heb ik het me laten vertellen

Bedankt voor de info @Juliette

Ik heb het nog nagevraagd aan onze verzekeringsman voordat de grote bak naar binnen ging. Die zei dat het gewoon verzekerd was en heeft geen enkele vraag gesteld over aantal liters of ondergrond. Moge wel duidelijk zijn dat je hierin niet nalatig mag zijn! Als de verzekering nattigheid voelt en het blijkt dat je 1000 liter op een ikeakastje had staan dan zal dat niet vergoed worden onder je inboedel. Schade aan derden via de avp wel altijd!

Ik ken zelfs gevallen van grote gescheurde bakken waarbij de inboedel zelfs de peperdure roggen heeft vergoed die op het droge lagen. Maar ook daarbij waren de zaakjes aantoonbaar op orde en was het domme pech.

Wat voor soort verzekering hebben jullie daarvoor dan? stel nou dat mn bak knapt in een huurwoning van de woningbouw, dekt mijn WA verzekering dan de schade aan de woning?

We dwalen een beetje af maar schade aan je inboedel zoals vloer en meubels wordt gedekt door jouw inboedelverzekering. Schade aan de woning zal de woningbouw een opstalverzekering voor hebben. Maar........het kan zijn dat de woningbouw jou aansprakelijk stelt voor de schade en dan zal je daarmee naar je avp/wa moeten gaan.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan