Wat is er nieuw

Groot genoeg?

• Onderwerp starter Onderwerp starter RobinT
  • Startdatum Startdatum
R

RobinT

Guest
Beste mensen,
gisteren heb ik van 2 vriendinnen 2 goudvissen gekregen, totaal onverwachts. Omdat ik vissen in een aquarium eigenlijk ontzettend zielig vind, maar ik ze niet terug wil brengen, wil ik ze een zo'n goed mogelijk leven bieden.

Het zijn dus twee goudvissen. Op het moment zitten ze in een te kleine bak maar ik ga zodra de winkels weer open zijn een groter aquarium kopen. Ik dacht zelf aan een 60x30x30, 54 liter dus, is dit groot genoeg voor 2 goudvissen?

Bedankt!
-Robin

Nee. Dacht dat een goudvis een bak nodig had van 1.2m en dat wordt al te klein. Ik raad je aan om of een vijver te graven of om ze terug te brengen. Maar ik denk niet dat de dierenwinkel ze terug neemt.

1.2m is voor sluierstaarten. Goudvissen kun je echt beter in een vijver houden. Misschien dat je iemand kent met een vijver?
Blijf het toch jammer vinden dat dieren zo vaak ongewenst kado worden gedaan.

Bedankt voor jullie snelle berichten. Ik ben inderdaad al opzoek gegaan naar een geschikte vijver waar ik deze twee prachtige vissen veilig kan 'uitzetten.'

Ik was ook niet van plan ze terug te brengen naar de dierenwinkel aangezien ze gewoon verkocht werden aan mijn vriendinnen zonder enige informatie over deze diertjes. Ze werden ook in een veel te klein aquarium mee gegeven.

Overigens ben ik geen fan van dieren die in kooi, aquarium of wat dan ook worden gehouden, ze horen in het wild te leven.

Ik ben het met je eens dat dieren het beste niet opgesloten moeten zitten, maar goudvissen horen niet in 'het wild'. Zoek een vijver bij iemand thuis en zet ze niet uit in een openbare vijver!
Het water is nu nog wel te koud om ze uit te zetten. Het beste wacht je tot eind april, in de tussentijd gewoon veel water verversen en spaarzaam voeren 😉

Erg leuk dat je vriendinnen hebt welke je een goed bedoeld cadeau geven.
Nog beter dat je gelijk opzoek gaat naar de juiste informatie en nog veel beter dat je voor de juiste oplossing gaat zoeken.

M.a.w. :thumbs:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan