Groot probleem !

  • Onderwerp starter vriend van de cory
  • Startdatum

Het kan lang goed gaan denk ik maar je kan er geen datum aan vastkoppelen. De ene bak blijft 10 jaar goed en de ander veel langer. Zelf zou ik geen risico nemen en niet wachten op het moment dat het fout gaat.

Ja dat doe ik dus wel want Ik heb hier nog een 30jaar oude bak vol met antennebaarsjes in staan haha

En inderdaad , het leuke aan een nieuwe bak is dat je weet wat je allemaal moet hebben en je alles van de eerste keer juist gaat doen !
 
Tip van flip: koop liever een nieuw aquarium en geen 2e hands.

Een 2e hands kan jaren goed waterdicht zijn tot deze leeg is gehaald en verplaatst.

Ik heb wel vaker een 2e handsje gekocht deze konden vaak weer de glasbak in.

Je kan ook een nieuwe volglas bak kopen in de maat van je Record dan zet je de kap gewoon over.
 
Nou, Flip. mijn kamer,(s) staan vol 2e hands bakken.

Niet 1 nieuwe bij.
Als je zelf kunt kitten ,scheelt heel veel.
Vroeger Dozen vol met kit weggespoten.

Wat betreft gewicht in de bak, zorg dat de kast het rondom kan dragen. BIj mij de Malawibak, achterkant 6 mm uit gezakt dor de 200 kg aan maansteen.
Had gelukkig die 1 mm witte korreltjes, die sloten de naad wat af, dus drup,drup. natte voeten.

Had nog reserve bakken, was dus alle hens aan dek, om 3 uur s,nachts. water over , stenen eruit, vissen eruit.
Bak schuin naar voren gezet. en weer naar bed. om 8 uur verder gegaan. achterwand waren de spijkers los gegaan, dus zakte in.
 
Precies Bertus als je zelf kan kitten is het makkelijker.
Ik wil het risico van natte voeten zo veel mogelijk beperken. De schade is na jaren nog terug te vinden :br:



Nou, Flip. mijn kamer,(s) staan vol 2e hands bakken.

Niet 1 nieuwe bij.
Als je zelf kunt kitten ,scheelt heel veel.
Vroeger Dozen vol met kit weggespoten.

Wat betreft gewicht in de bak, zorg dat de kast het rondom kan dragen. BIj mij de Malawibak, achterkant 6 mm uit gezakt dor de 200 kg aan maansteen.
Had gelukkig die 1 mm witte korreltjes, die sloten de naad wat af, dus drup,drup. natte voeten.

Had nog reserve bakken, was dus alle hens aan dek, om 3 uur s,nachts. water over , stenen eruit, vissen eruit.
Bak schuin naar voren gezet. en weer naar bed. om 8 uur verder gegaan. achterwand waren de spijkers los gegaan, dus zakte in.
 
Bij mij niet, heb er zelfs nog bij genomen. staan er nu 12.
Die was bijna nieuw, kun je stellen.
Stond bij de container.
 
Een ieder zou eens in plaats van een paar pilsjes, een tube kit moeten kopen.

En een ruitje moeten kitten. Dat je weet ,hoe het in zijn werk gaat.
 
Een ieder zou eens in plaats van een paar pilsjes, een tube kit moeten kopen.

En een ruitje moeten kitten. Dat je weet ,hoe het in zijn werk gaat.
helemaal mee eens Bertus hoort bij de standaard uitrusting hier altijd tubes tec 7 in voorraad
en voor de prijs hoefje zeker geen pilsjes te laten staan :D:D

groet
jaap
 
Snap ik nou niks van....Heb mijn bakkie laten maken, op maat. staat nu alweer 17 jaar, nog nooit een drupje gelekt....! Heb dan ook geen kit in huis....!
 
De enige 2 keer dat ik een bak lek had had ik die zelf gesloopt. Eens bij verplaatsen net het puntje gestoten en eens liet ik een beste kei uit mijn vingers glippen. ¨Spontaan¨ lekkende aquaria is mij nog niet gebeurd.
 

Terug
Bovenaan