1. Bezoekt u, behalve onze SERA hoofdsponsor ook even de andere onderstaande sponsor om onze server in stand te houden?
    Ontzet Notitie

grootste blunder

Discussie in 'Links, software en literatuur' gestart door Anonymous, 3 mrt 2003.

View Users: View Users
  1. felix

felix

Lid geworden:
    20 nov 2015
    Ghoh mijn grootste blunder........ zoveel om op te noemen.
    De meest domme is.... Dat ik altijd wanneer ik poets de raam wagenwijd openzet zodat de vloer sneller droogt als ik hem heb gedwijld. Wat ik dus dacht, is dat door die koude wind, de vissen het ook kouder zouden krijgen in het water. DUS zette ik de interne verwarming altijd een stuk hoger zodat ze het niet koud zouden krijgen van de tocht. Met als gevolg... na 2u poetsen... 3 visjes dood OMDAT ze natuurlijk gekookt werden door het te warme water. :oops: :stom: En ik maar denken, hoe komt et toch dat ze dood zijn gegaan.... Daarna viel het kwartje, INTERNE verwarming (DUH) dus dat water blijft gwn altijd dezelfde temperatuur HAHAHAHAHA
    Heel erg voor de visjes, en enorm domme zet van mezelf. Achja things happen :D

2. Bertus

Bertus

Lid geworden:
    2 sep 2008
    Wat dacht je van, ramen zemen? zat helemaal geen glas in. stond nog op steiger. :D

Roundabout vindt dit leuk.
  3. Sanneke80

Sanneke80

Lid geworden:
    6 jan 2016
    Even dit topic omhoogschoppen met een hele hele stomme en pijnlijke en zelfs dodelijke blunder :stom::stom::stom:

Zoals jullie weten help ik mijn vader met de inrichting en het onderhoud van zijn aquarium.
    Waterwissels zijn te zwaar voor mij (=200 liter aquarium)

Maar vorige week wilde ik even met de slang wat vuil opzuigen omdat mijn vader daar zijn leesbril voor op moet zetten om het te zien liggen ;)

Ik dus lekker bezig, zie ik innens dat er iets donkers door de slang heen schiet.
    Shit dacht ik, hopelijk was het een steen die niet aan zwaartekracht doet.... :juggle:

Maar nee, het bleek een Caca Orange te zijn. Een jong puberend lief mannetje.
    Snel zette ik hem terug, maar ik zag het al direct, hij was vervormd. Hij had een kronkel in zijn mooie lijfje.:help:

Hoe schuldig voel je je dan. Pfff. Mijn vader zei direct dat het niet erg was en dat het hem ook had kunnen overkomen, maar ja, het overkwam mij natuurlijk weer...

De Caca zwom rustig weg en wilde na een uurtje zelfs eten, dus gaven we uiteraard de kans om te herstellen.

Maar gister zag ik dus dat hij nog steeds een zijwaartse kronkel in zijn rug en een lichte boggel had en dat er een wondje op zijn rug zat en dat zijn rugvin ernstig beschadigd was en er ook al schimmel bij zat.
    Wel zwom en at hij maar...
    Ik keek papa aan we dachten allebei hetzelfde. Uit zijn leiden verlossen :'(

Dit is de held van het verhaal...

2016-11-07 20.38.37.jpg

4. Nickey

Nickey

Lid geworden:
    30 aug 2015
    Ik heb ook nog wel 2 blunders die precies hetzelfde liepen :D
    Mn vader zoog een jong gupje mee en die was vervormd... er zat een knik in zn rugje.
    Een paar uur die gup laten zwemmen maar werd niet beter, toen heb ik iets enorm engs gedaan, het gup je vast gepakt en zn rug recht geknikt. wonder boven wonder is de gup binnen een week hersteld en leeft nog!
    Dit zelfde verhaal is weer gebeurd en ook die gup leeft nog!

Mn gemiddelde mee zuig aantal vissen is:
    3 baby guppen
    2 garnalen
    :D :D tja dat krijg je als je iets TE tamme guppen hebt :D :D

Wat ook een blunder was is day ik dus voor de 2e keer een gup had recht geknikt en ik had hem even in een netbreeder, alleen zaten daar 2 guppen achter vast s nachts. bijde zijn ze overleden. die netbreeder ga ik dus niet weer gebruiken :(

De standaard blooper, bak laten overlopen tijdens verversing is voor mij ook bekent al maakte ik hem nog erger, ik wou het dus wat water uithalen met een hemmer dus druk die emmer erin waardoor het nog veel meer overliep :D

Whoops...

5. RichD1011

RichD1011

Lid geworden:
    3 dec 2015
    jaa... ik heb zo een bevestigingsclip voor aan een slang om het in een emmer te laten rusten als je de bodem afzuigt.

20161108_153425.jpg

zo hoort die

20161108_153444.jpg

en zo zat die.

heb hem zelf op die manier zo aangezogen... kreeg het door omdat ik natte sokken kreeg. inmiddels al wel 15-20liter verder :stom:

Bertus vindt dit leuk.
  6. coenb

coenb

Lid geworden:
    3 mrt 2009
    Een van mijn blunders .... bij de waterwissel van mijn 1400 liter bak (Malawi, elke week 40% verversen). Zuig ik het water met 2 tuinslangen af. Het vullen gaat via de mengkraan in de keuken. Wat je dan niet moet doen:
    a) Tijdens het vullen zo druk aan het werken zijn dat je bij het horen van watergekletter roept: "wie staat er onder de douche?". Terwijl ik dus 3 meter waterval midden in mijn kamer op de houten vloer had...
    of
    b) Tijdens het vullen even naar de buren lopen en een kop koffie accepteren..... gelukkig was toen mijn vrouw thuis.... NET geen waterval. Dekplaten stonden wel al onder water.

Bertus vindt dit leuk.
  7. bderooij

bderooij

Lid geworden:
    22 aug 2014
    Even een oud topic opgraven om mijn hartverzakking van vandaag te vertellen... Echt, zo vreselijk stom!

Ik had wat last van penseelalg op een paar stukken steen, waaronder het keramische boomstammetje waar mijn oversized Ancistrus graag in ligt.
    Ik het ding eruit halen, beetje mee schudden om zeker te zijn dat hij eruit is en daarna op een handdoek gelegd bij alle planten, stenen en hout omdat ik alles eruit wilde hebben. Snoeien, schoonmaken en dan opnieuw inrichten.
    Ik dus met een harde borstel dat stuk keramiek afschrobben, flink warm water eroverheen, tot het schoon is. Ik draai hem om en zie in uit mijn ooghoek een vin! NEE!!!! Nee nee nee! Ik wist niet hoe snel ik hem weer terug in het aquarium moest plaatsen, maar ik wist eigenlijk al dat het te laat was.
    Het ding had een hele tijd op het droge gelegen, dat kon toch niet goed gaan?
    Omdat hij er erg diep in zat later geprobeerd met water erin te laten lopen om het dode dier eruit te krijgen, maar geen enkele beweging. Of toch? Water eruit, nieuw water erin en ja hoog! Gespartel! Water erin gelaten en snel terug in de bak gelegd, een half uur later kwam hij/zij weer naar buiten en begon de bak volledig om te ploegen.

Ik voelde me zo vreselijk stom!!

8. stefanC

stefanC

Lid geworden:
    28 mrt 2017
    Maar toch met een goede afloop gelukkig maar ....

9. bderooij

bderooij

Lid geworden:
    22 aug 2014
    Gelukkig wel, maar ga het dier goed in de gaten houden de komende tijd... hoop dat hij er niets aan over gehouden heeft.

10. stefanC

stefanC

Lid geworden:
    28 mrt 2017
    Wie niks doet kan ook niks verkeerd doen .

11. JdeV

JdeV

Lid geworden:
    12 jul 2014
    Tijdens een waterwissel erachter komen dat de emmer lek is, onlangs voorgevallen hier.
    Vrolijk water uit het aquarium laten lopen in de emmer en ondertussen me zoontje in de gaten houden.

Het viel me op dat het water niet snel in de emmer liep, dus ik dacht dat de slang verstopt zat.
    Tot me zoontje (3 jaar) riep; oh papa wat ben je dom al het water ligt op de grond. Bleek er dus een scheur in de emmer te zitten.

Roundabout vindt dit leuk.
  12. Roundabout

Roundabout

Lid geworden:
    27 jul 2013
    Water bijvullen met de kraan en de eenwegs hevelklok vergeten eraf te halen. Door de druk sprong de klok van de slang en de slang uit de bak, met de kraan vol open. Over de decoder en tv. Pfffft.

13. Cornelius

Cornelius

Lid geworden:
    16 feb 2017
    Dagen bezig met een hardscape, 2 maanden met een drystart, eindelijk de bak afvullen, en dan... ruitbreuk :'(

IMG_00.jpg

14. RichD1011

RichD1011

Lid geworden:
    3 dec 2015
    Laatst met de bak leeghalen.

hout eruit, GOED kijken of er geen meervalletje inzat en buiten op tafel leggen.

20min later alle vissen eruit maar ik mis mn ancistrus.... mijn vader ging buiten nog een keer door het hout zoeken, roept 2min daarna dat die toch ergens in het hout zat.

onmogelijk eruit te pakken dus (in een snelle poging) eruit geknalt met de tuinslang..... van warm water, naar 20min droogte, naar koud water en weer terug naar warm water.

2uur daarna leefde die nogsteeds, toen alle vissen teruggebracht naar de winkel.
    ga er binnenkort nog een keertje langs en vragen of die het gered heeft.

#ikvoelmeschuldig

PS: ik wist niet dat die beesten zo lang zonder water kunnen, wat een Die-hards.

15. bderooij

bderooij

Lid geworden:
    22 aug 2014
    Dat klinkt dus exact als wat ik had... Ja, je voelt je belachelijk schuldig, gelukkig leeft die van mij ook nog.

16. Danielle den Hollander

Danielle den Hollander

Lid geworden:
    15 feb 2017
    Ik heb ook wat blunders meegemaakt. De externe pomp open doen terwijl de kraantjes nog open stonden of de invoer harder zetten dan de uitvoer, dus beide keren waterballet. Ik had nog geen magneetventiel tussen mijn co2 fles en flipper. Op het nippertje mijn vissen gered. Toen al mijn vissen dood, door defecte drukregelaar van de co2 fles, maar daar kon ik niets aan doen.