grootste blunder

• Onderwerp starter Anonymous
  • Startdatum
Lid geworden
14 aug 2016
Weer een blunder vandaag, maar het liep nog net goed af. Note to self. Check eerst of de emmer er wel staat als je de hevelslang aanzuigt.
Kon 'm net op tijd boven het aquarium steken waardoor de plons water weer terugliep in het aquarium. :D

NicoleE

AquaForum Donateur
Lid geworden
27 jul 2013
Weer een blunder vandaag, maar het liep nog net goed af. Note to self. Check eerst of de emmer er wel staat als je de hevelslang aanzuigt.
Kon 'm net op tijd boven het aquarium steken waardoor de plons water weer terugliep in het aquarium. :D
Oooh, dan had je wel tegenwoordigheid van geest. Ik zou in paniek met een vinger de slang hebben willen afsluiten met gevolg dat natuurlijk alles in de rondte spuit.

Bertus

AquaForum Donateur
Lid geworden
2 sep 2008
Leeftijd
74
Water verversen op 2e verdieping.
Was bijna klaar met vullen.
Riep het vrouwtje, ga je nog mee naar de markt?
Ja, is goed, dus kraan dicht...… slang nog in de bak, met klem.

Kom na een half uur terug, water langs de muur. bak liep over.
Had niet goed dicht gedaan.
Liep gelukkig langs de gangmuur. en de vloer iets schuin.
Handdoeken op de trap. en laten drogen.

Lid geworden
30 jan 2018
Kan je weer je verzekering aanspreken Bertus want je vloerbedekking of laminaat zal wel naar de knoppen zijn denk ik

Bertus

AquaForum Donateur
Lid geworden
2 sep 2008
Leeftijd
74
Nee, Is al lang geleden, hoor. zeker 9 jaar in het andere huis. met 6 kamers.

Water liep gelijk naar, en langs de muur.

Daar de huur te hoog werd zijn we hierheen gegaan. scheelde 250 euro .

Lid geworden
12 sep 2012
Waterverversen en helemaal blij zijn met een afhevel buis waardoor ik de bodem goed kon omspoelen en ook meteen de slang kon starten zonder aan te zuigen.... na 5 minuten afhevel. Er achter komen dat de andere kant nog op de mat lag bij de achterdeur en niet buiten in het putje waar het hoort te liggen!
Hierna ben ik 2 uur bezig geweest om het water uit de speelgoed hoek van de kinderen te krijgen.....

Lid geworden
9 mei 2013
Leeftijd
56
Je skimmer even in een doos leggen bedoelt voor oudpapier
De skimmer Vergeten door de kerst drukte doos vullen met oudpapier en de doos aan de weg zetten daag skimmer :'(:stom:

Lid geworden
16 okt 2018
Hahaha.. bodem bedekker zaadjes uit china met je hand op de bodem proberen te krijgen in een draaiende bak.

Resultaat plantjes met plantjes maar geen een op de bodem.

Lid geworden
15 nov 2018
Leeftijd
31
Blunders ? hierzo...

- 4gouden grote modderkruipers (+20cm:oops:) in 90l bak, samen met koppeltje kersebuikjes, koppeltje paradijsvisjes, aantal vuurneons + 2 ancistrussen...
aantal visjes dood gegaan... dan maar een paar afrikaanse cichliden erbij gedaan...

- het houden van guppen maar onderschat dat ze zo erg kweekten

- sumatraantjes samen houden met malawi's, wist niet dat het zo een vinbijtertjes waren, komt er nooit meer in hier!

Lid geworden
6 jan 2013
Mijn grootste blunder ?
Onder in het meubel wou ik een t stukje plaatsen in de osmose slang. Dus schaar pakken wat ik wel vaker gedaan had. Vond het al moeilijk gaan en toen POEF.
Had ik de stroomkabel te pakken. Met rechts knippen en de verwondingen aan de linkerhand dus de stroom ging er goed door heen.

Wel grappig dat je de eeste secondes niet weet wat er gebeurd.

Lid geworden
13 jul 2018
Leeftijd
54
:D
Als de soortnaam begint met "Toxo" weet je eigenlijk al genoeg.:daisy:

Mijn blunder?
In de jaren 70 / 80 had je nog aparte verwarmingsstaven en thermostaten.
De thermostaat die ik had, van Rena, was van boven net zo waterdicht als het plastic dopje dat er op zat: niet dus.
En waar je op kon wachten gebeurde: tijdens werkzaamheden stootte ik tegen de thermostaat die daarop in het aquarium viel.
Geen spectaculaire vonken of iets dergelijks, maar wel kapot.

Daarom de verwarmingsstaaf even rechtstreeks aan een stekker gemonteerd en die in het stopcontact zodat de bak warm bleef terwijl ik de stad in ging om een nieuwe te halen.
Eenmaal de thermostaat gekocht vergat ik totaal dat de verwarming thuis constant stond te brullen en ging allerlei andere zaken doen in de stad dat afgesloten werd met een biertje in het café.
Toen ik enkele uren later eindelijk thuis kwam was het water 36 graden.:oops:
De vissen lagen op apegapen maar leefden nog wel, gelukkig.
Het is lang geleden, maar volgens mij hadden zelfs de koudwater blinde holenvissen het overleefd, als ik me goed herinner.
Een paar verslijmde planten was de enige schade van dit avontuur.

Het is daarna nooit meer voorgekomen, maar een volgende keer laat ik de bak wel een paar uurtjes onverwarmd.
Lijkt me een stuk minder erg.

Aqua(s)chat-room
Help Users
  • jessicapilon:
    Erg mooi Lex
  • Crash:
    Moest wel een verhoging maken onder het fornuis, maar kon de met dezelfde plint van het keukenblok afwerken.
  • TonHageraats:
    Die paar cm kan net het gemak zijn.
  • Crash:
    Ja scheelt wel, blad is nu 95,5cm hoog. Hoger gaan ze niet, maar hoeft ook niet.
  • Crash:
    De kraan is echter niet standaard. Vond de standaard kraan lelijk, heb er zelf maar eentje gekocht. Normaal mogen ze deze niet monteren ivm garantie. Handig als je die gasten persoonlijk kent. Plaatsen ze het gewoon voor je. :D
  • TonHageraats:
    Scheelt weer.
  • jessicapilon:
    Crash zei:
    De kraan is echter niet standaard. Vond de standaard kraan lelijk, heb er zelf maar eentje gekocht. Normaal mogen ze deze niet monteren ivm garantie. Handig als je die gasten persoonlijk kent. Plaatsen ze het gewoon voor je. :D
    Ik dacht dat dat een biertap was:D:D
  • jessicapilon:
    Op die standaard keukens zitten natuurlijk normaliter goedkope kranen
  • jessicapilon:
    deze oogt luxe moet ik zeggen
  • Crash:
    Zat best wel een goed merk kraan standaard bij, maar vond rvs kleur niet mooi en was geen mengkraan.
  • TonHageraats:
    Ik ga eens even wat doen, Laters.
  • Crash:
    Ik ga zo ook maar eens wat doen. :zwaai:
  • jessicapilon:
    Middag allen
  • JohnL1978:
    goedemorgen :)
  • JohnL1978:
    Hey naamgenoot :)
  • jessicapilon:
    Middag John
  • JohnT:
    Goedemiddag
  • Chat Bot:
    JohnT has left the room.
  • jessicapilon:
    Avond allemaal
  • Jordy:
    avond!
  • Jordy:
    Hoe is het met iedereen
  • Jordy:
    IS er iemand die mij wellicht kan adviseren?
  • RicardoDimm:
    Experts aanwezig?
  • Jordy:
    Ik heb een grote ton met zand van een kennis gekregen, iemand tips om die makkelijk te kunnen schoonmaken (het zand)
    Jordy: Ik heb een grote ton met zand van een kennis gekregen, iemand tips om die makkelijk te kunnen...
    Bovenaan