Wat is er nieuw

Grootste peg ooit

• Onderwerp starter Onderwerp starter IlonaManon
  • Startdatum Startdatum
I

IlonaManon

Guest
Hallo

Ik heb al aardig wat drama gehad in mijn kleine bak 60cm kwa ziektes dode vissen enz.
Ik heb een juwel Panorama gekocht opgestart en alles verliep geweldig! Planten groeiden als kool en de vissen deden het uitstekend!

Nu het geval: mijn bak is gister geknapt!
Mijn bodem is gescheurd water is er uit gevlogen.. Flinke water schade en uit eindelijk 7 vissen kunnen redden en mijn algen eter.

Nu mij vraag:
Mijn bak heeft ongeveer 3 maand gedraaid, nooit iets gemerkt, vooraf alles waterpas gezet en niks aan de hand. Laatste 2 dagen viel op dat er een kleine afwijking was, dus klein beetje scheef. Hoe kan dit? Te maken met mijn vloer? Aquarium stond op de originele onderkast.

Kan ik mijn bak ook maken? Zoja hoe en kan ik dit zelf of uitbesteden?

Alvast heel erg bedankt!

Als je bak scheef gaat staan is er i.d.d. iets met je ondergrond aan de hand. Hetzij je kast of de vloer....of je moet in groningen wonen in een NAM-gebied.........
Mogelijk is er iets gebeurd met het waterpas stellen (plaatjes eronder gezet misschien die doorgezakt zijn o.i.d.)?

Of de bak te reparareren is hangt af van de "schade", waar gescheurd etc etc..... mogelijk dat foto's wat meer kunnen vertellen.

Woon gelukkig niet in Groningen haha.
Maar wel heb ik een houten vloer in huis ipv beton misschien dat dit de reden is?
Heb verder geen plaatjes gebruikt bij het waterpas zetten, heb ook niets tussen het aquarium of de kast gehad behalve van die viltjes die ook onder een stoel zitten (zo gekocht en weer gebruikt)

Heb momenteel geen foto die ik kan posten maar aan de achter/onderkant van het aquarium zit een boog van links naar rechts en dan in het midden van die boog is hij ook geknapt.

Welke bak heb je?

Mooiste is een hele ruit eronder 6 mm.

Dan is hij weer goed stevig.

Ik heb een juwel Panorama 100 bij 40 bij 50

Ik kan er niet een stuk plexi glas van de zelfde maat er in lijmen?

En dan bodem er af en gewoon opnieuw kitten? Enig idee of je iemand weet in Friesland die het goed voor mij kan doen? En de bak met mij daarna weer waterpas kan gaan zetten? Mijn vriend wil me namelijk niet meer helpen haha die is er klaar mee!

Weekje p*kstraf voor je vriend doet wonderen hoor! 😉

Die moet je gelijk weg doen,die vriend.

Die moet je nu juist bijstaan.

De mijne helpt mij overal mee.

Als jij een glashandel weet. in friesland.

Maar,pas op dat de ruit niet duurder is dan een andere bak.

Haha denk ik niet!
Maar zoon plaat wat kost dat ongeveer? Gewoon bij een glasboer? En dan tog 6mm en geen 8mm?

Ja bertus daar was ik dus nu naar aan het kijken.. Mijn bak heeft �60 gekocht en dat word m denk ik niet... Vandaar dat ik ook aan plexi glas dacht!

Enkel glas: prijzen | JLM Glas

JLM Glas staat voor lage prijzen. Wij bieden voordelige enkel glas prijzen, maar ook een prima service. Wij leveren gratis op locatie in Nederland.
www.jlmglas.nl/enkelglas/

IlonaManon zei:
Ja bertus daar was ik dus nu naar aan het kijken.. Mijn bak heeft �60 gekocht en dat word m denk ik niet... Vandaar dat ik ook aan plexi glas dacht!

Zou ook kunnen.

Goed in kitten,dat het vlak is.
Dan zorgen dat hij in het midden draagt.

Dan binnen in brede kitzoom zetten.

Thnx! Valt mee! Maar moeten nog hoeken in.
Hmmm

Enige uitleg ergens hoe ik dat het beste kan doen dat kitten enz bertus?

Plexiglas is veel flexibeler materiaal vergeleken met gewoon en zou je iets van minstens dubbel zo dik moeten hebben en dat kost ook niet weinig.
Gaat hoe dan ook best een duur grapje worden vrees ik.
De kans bestaat ook nog dat het meubel helemaal gaat opzwellen vanwege het water.

Ja het meubel is niet meer te redden maar was eigenlijk van plan om hem op mijn dressoir te zetten.. Of kan dit niet zomaar?

Is ook zo'n vraag die enkel met zekerheid beantwoord kan worden als je de situatie daadwerkelijk kan zien.
Was het allemaal maar zo makkelijk! 😉

Ja was het idd maar zo makkelijk!

Zei gister al ik wil een aquarium met vissen die in lucht zwemmen kan er ook nooit iets lek gaan!

Ik zal vanavond eens even foto's plaatsen van aquarium en dressoir!

Vissen die in de lucht zwemmen noemen ze ook wel vogels hoor! 😉

Ben benieuwd naar de foto's.

Hahaha!

Ten eerste raad ik je af om Plexiglas te gebruiken als een ruit, dit gaat niet goed komen, glas in combinatie met plexiglas deugd niet.
Ik zou ook voor een andere bak kiezen, want als je bodem na al deze tijd klapt dan vrees ik een beetje voor de rest van je ruiten, deze zijn ook al die tijd gespannen geweest ten opzichte van elkaar(het ��n hangt met het andere vast)

Daar heb je een punt Luc!
Ben gister helaas vergete foto's er op te zetten dus die komen straks nog!!

IlonaManon zei:
Woon gelukkig niet in Groningen haha.
Maar wel heb ik een houten vloer in huis ipv beton misschien dat dit de reden is?
Heb verder geen plaatjes gebruikt bij het waterpas zetten, heb ook niets tussen het aquarium of de kast gehad behalve van die viltjes die ook onder een stoel zitten (zo gekocht en weer gebruikt)

Heb momenteel geen foto die ik kan posten maar aan de achter/onderkant van het aquarium zit een boog van links naar rechts en dan in het midden van die boog is hij ook geknapt.

Dan ben je vast nog nooit in Groningen geweest denk ik 😀 😉.

Kom wel geregeld in Groningen is niet zo ver van Drachten waar ik woon haha

Haha gelukkig maar. Dan weet je vast wel dat het best wel mooi is hier in de omgeving 😉.
Mijn opmerking was ook niet meer dan een geintje na je opmerking over Groningen hoor 😀 😉.

zou toch eerst de rede uitvinden waarom de onder-plaat gescheurd is
straks de boel weer heel en dan nog eens het zelfde gebeuren lijkt mij niet handig
daarbij zit er om een juwel een frame als ik het goed heb de ruit vervangen is nu niet zo makkelijk als bij een vol glas bak

groet

jaap

Groningen is idd wel mooi maar niet mijn ding haha!

En klopt flipper34 er zit een frame omheen. Zal idd moeilijk worden om de boel er af/uit te halen en te repareren

Frame kan ook los ,hoor.
Dan kan ze er ook Watarvast Multiplex onder kitten, 12 mm.
Die zijn 61 x 1,25 m
Bij de bouwmarkt vandaan.
Op maat laten zagen. Dan op de naad binnen een kit zoom opleggen, 5 cm breed. iets bollig.

Dan terug in het frame.

Net zoals Friesland niet mijn ding is hehehehe 😉 geintje natuurlijk

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan