Wat is er nieuw

grote aquarium vervoeren met aanhangwagen...hoe moet ik dit doen??

• Onderwerp starter Onderwerp starter Delfzijl
  • Startdatum Startdatum
D

Delfzijl

Guest
Hallo,

Ik heb mijn vraag al eerder geplaatst in t rubriek voorstellen maar wil toch meer duidelijkheid hebben, het is nml zo, ik heb een juwel vision 450 gekocht (1.51 m lang) en die haal ik as zaterdag op in Surhuisterveen, kom zelf uit Delfzijl. Het is toch nog uurtje rijden en wil goed voorbereid zijn zodat er niks mis kan gaan en t aquarium heel overkomt. Het aquarium zal in een aanhanger vervoerd worden, de auto die de aanhangwagen trekt is een mercedes (geen station) en de achterbank kan niet plat dus t kan niet anders dan in de aanhangwagen. Ik neem isolatieplaten mee (piepschuim), houten platen, 1 matras, en niet te vergeten dekens en kussens.

Mijn bedoeling is om het aquarium met de bodem op de matras te leggen, en daartussen dus nog piepschuim, dus dan heb je matras, piepschuimplaat en dan rust de aquarium erop, de zijkanten ook met piepschuim bedekken, en bovenkant plaat piepschuim en dan houten plaat erover en vastzetten met sjorbanden, is t noodzakelijk dat ik ook piepschuim binnenin t aquarium moet doen?? en is t een goed idee de aquarium op matras zetten? is dat niet minder schokdempend? Moet ik de hele oppervlakte van de aanhangwagen vullen met dekens? of alleen de randen van de aquarium? Ik wil graag goed voorbereid zijn vandaar dat ik dit allemaal vraag, wil absoluut geen blunders maken!!

Een matras lijkt me niet zo verstandig. Dan valt de bak zo om. Op een deken zetten is voldoende. En dan rondom inpakken met dekens. Een vision 450 weegt leeg geloof ik ongeveer 100 kilo. Schuiven doet hij dus niet als je gewoon rustig optrekt en remt. En natuurlijk rustig door de bocht.

Geen matras onder je bak, dit doet de bak wiebelen met alle gevolgen van dien.
Ik heb de ervaring doordat ik tientallen bakken heb verhuist, heb tot nu toe in onze eigen club een 5tal keren een tentoonstelling mee helpen opbouwen zonder dat ik dan nog eens bakken verhuist heb van leden die hem weg deden of juist eentje hadden gekocht. 😉

Ik doe dit als volg, ik leg piepschuimplaten onder de "volledige" bodem van de bak, zet de bak vooraan links of rechts in de hoek, zet hier rechtop tussen de wand van de remork en de bak ook piepschuimplaten daarna leg dekens over de bak en sjort hem met riempjes vast, niet te vast maar een klein beetje spannend, nadien rij je zoals bovenaan al is aangegeven rustig aan.

Waar je zeker moet naar kijken is dat de piepschuimplaten een beetje groter zijn dan de ruit van de bak, niet dat de bak bv. 60cm hoog is en de plaat maar 50cm, want dan moet je bij aanpassen en er een stukje extra bij aanbrengen.

Zodus:

is t noodzakelijk dat ik ook piepschuim binnenin t aquarium moet doen??

Neen

en is t een goed idee de aquarium op matras zetten? is dat niet minder schokdempend?

Neen

Moet ik de hele oppervlakte van de aanhangwagen vullen met dekens?

Neen

of alleen de randen van de aquarium?

Ja, prima, enkel de randen, maar zoals ik al aangaf, niet "te" stevig vast trekken.

ik wil jullie beiden zeer bedanken voor de uitgebreide uitleg!! ga morgen zeker jullie instructies opvolgen en uiteraard laat ik t weten hoe t is gegaan!

dankjewel!

Laat even weten hoe het is gegaan!

~ Ivo

Delfzijl zei:
ik wil jullie beiden zeer bedanken voor de uitgebreide uitleg!! ga morgen zeker jullie instructies opvolgen en uiteraard laat ik t weten hoe t is gegaan!

ik heb goed nieuws!!! dankzij jullie is zowel t aquarium als t meubel HEEL aangekomen, zonder krassen, beschadigingen of id, die grote piepschuimplaten waren ideaal!!! ben heel erg blij met t resultaat en wil jullie nogmaals erg bedanken! Er zitten nog kleine vissen in die ik eerst ga verkopen alvorens er cichliden in komen!

Fijn! Ik ben heel benieuwd naar je nieuwe visbestand straks!

dankjewel dat gaat zeker lukken! er zitten nu nog kleine visjes in, zoals kardinaals, guppy's, platy's, maar die kan ik aan een vriend verkopen en wil dan graag overstappen op cichliden!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan