Wat is er nieuw

Grote en sterke achtergrondplant gezocht

• Onderwerp starter Onderwerp starter Katy707
  • Startdatum Startdatum
K

Katy707

Guest
Ik zoek een grote en vooral sterke achtergrond plant.

Moet hoog zijn en tegen een stootje kunnen.
Daarbij mag hij niet in de smaak vallen bij eventuele slakken, vissen of L-nummers ( toekomst), welke graag aan bepaalde planten eten.

Liever een fijnbladige plant dan een plant die maar 6 bladeren heeft.
Mag wel, maar dan moet het wel "dicht" lijken en niet een open structuur zijn.

De plant moet dus sterk zijn, weinig eisen stellen.
Bijvoeden met voedingsbolletje is geen probleem.
Mag bij vissen niet in de smaak vallen ( ze mogen er niet aan gaan eten).

Ik lees namelijk dat sommige L-nummers nog wel eens aan bepaalde Echinodorussen wil gaan snoepen wat gaten in de plant veroorzaakt.

Ik wil later graag een L-nummer ( of twee) en zou zonde zijn dan dat deze plant ten onder zou gaan.

Anubias barteri misschien iets? Heeft wel grote bladeren, maar zijn leerachtig waardoor vissen ze vaak niet lusten. Word aangeraden in cichliden aquaria.
Hier doet ie het prima, zolang er maar niet te veel licht op staat. Maakt ongeveer elke maand een blad aan. Maar bij mij geeft hij soms 2 bladeren tegelijk en dan een tijd niks.

Die gaat niet echt de hoogte in en deze moet op hout of steen.

Ik zoek echt een plant die meteen al groot is en goed de hoogte in gaat.
Iets van 30cm hoog ofzo.

Liefste gewoon in de grond stoppen, voedingsbolletje erbij en klaar 🙂

Ehmm, groot en stevig, dan denk ik aan een Echinodorus. Maar heeft wel een 'open structuur' denk ik. Kan je groot kopen.

De Echinodorus amazonicus heeft een dichte structuur.
Deze heb ik ook in mijn bak.

Echter lees ik her en der dat de Echinodorus bij sommige L-nummers en slakken nogal in de smaal valt en dat is iets wat ik liever niet heb 😀

Daarom ben ik alvast opzoek naar een vervangende plant die niet zo in de smaak zal vallen bij vissen, slakken en/of L-nummers.

Anubias is ijzersterk. Ik had er een paar over en die drijven al een paar maanden in een aquarium zonder licht en verwarming (maar wel met water!). Ze doen het nog steeds!

Javavaren..heel simpel. Harde bladeren en groeit heel mooi 🙂 Heeft niet zoveel licht nodig.

Er zijn vele soorten Anubia die dus sterk zijn en wat groter worden.
De Zwaardplant is ook een sterke en grote plant, maar wellicht geen optie ivm je L nummer.

Echte waterplanten als de Aponogetum. Sommige worden wel h��l groot.
cryptocoryne balansae

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan