Wat is er nieuw

Grote garnalen sterfte na plaatsen waterpest.

MichaelR

Well-known member
Lid geworden
31 augustus 2020
Leeftijd
32
Goedemorgen,

Ik heb gisteren middag wat waterpest toegevoegd in mijn aquarium omdat mijn garnalen de sessiflora hadden opgegeten. Ik wilde weer een sessiflora maar helaas had de dierenwinkel deze niet op voorraad, om toch een snelgroeiende plant in mijn aquarium te hebben heb ik voor waterpest gekozen.

De plant netjes afgespoeld ontdaan van het steenwol en gepland.

Nadat ik 3 uur later weer in de bak keek waren er helaas onwijs veel garnalen gestorven. Hierop meteen een waterwissel gedaan en met een teststrip mijn water gemeten (ik weet het, druppeltesten zijn vele malen beter maar ik ben maar een kleine hobbyist met een klein aquarium). Op de teststrip niks raars te vinden.

Mijn vraag was of iemand dit eerder mee gemaakt heeft? Ik heb dit nog nooit mee gemaakt zelfs niet toen ik mijn complete inrichting omgooide.

Groeten Michael.

jeetje dat is wel heel snel. Hoeveel liter is je aquarium? Wel gek dat er op de strip niks te zien was, maar ze zijn dan ook niet super betrouwbaar...een basale druppeltest hoeft niet perse heel duur te zijn, en kan wel helpen bij dit soort onzekerheden. Naast de waterpest zou het nog kunnen dat je misschien iets aan je handen hebt gehad? Anders zou ik het toch wel bij de waterpest zoeken, anders zou het wel heel toevallig zijn. Terug naar de winkel en daar na laten kijken?

Zoals Antje al zegt zit er vaak gif op en ik laat planten bij garnalen altijd eerst 5 dagen weken in een emmer en ververs het water dagelijks.

Laatst bewerkt:
jeetje wat zuur zeg

Ik zou het plantje er terug uithalen en voorlopig een paar dagen in een emmer zetten en dagelijks verversen van het water. In het aquaruim zou ik dan ook nog eens een waterwissel doen nadat het plantje eruit is ( kwestie zoveel mogelijk gif bij je garnaaltjes weg te halen ).

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan