Grote stille luchtpomp


MaestroCygni

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2015
Berichten
4,122
Leeftijd
22
Locatie
Appingedam, (Groningen)
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een grote luchtpomp die redelijk stil is en het liefst ook niet teveel kost (40 tot 50 euro max).
Om een beeld te geven van wat het moet kunnen doen: Er komt een kweekstelling van waarschijnlijk 3 bakken van rond een meter op of Hamburger mattenfilters of sponsfilters, hoe dan ook op lucht gedreven.
Daarbij een aantal kleinere bakken op sponsfilters, aantal nog onbekend maar om het ruim te nemen zeg maar 4.
En, daarbij wil ik er het liefst ook mijn artemiakweken op aansluiten. Momenteel maar 1 maar in de toekomst zullen dat er wel 2 of 3 zijn.

Welk model zouden jullie aanraden?
 
Dan kom je bij d episton luchtpomp uit die zijn het slilste omdat die niet met een membraam werken, Nitto heeft er daarvan veel in zijn assortiment, marktplaats afstruinen scheelt veel geld
 
Secoh luchtpompen zijn ook goed.
Maar voor 40 a 50 euro ga je nieuw niets vinden voor jouw doeleinden
 
Secoh luchtpompen zijn ook goed.
Maar voor 40 a 50 euro ga je nieuw niets vinden voor jouw doeleinden
Mag iets meer zijn, maar het moet niet 200+ euro gaan kosten zoals veel van de grotere luchtpompen.
In principe zijn alleen de 3 grote bakken vaste bakken, de andere inc. artemia zullen alleen lucht moeten krijgen als er wordt gekweekt.

Ik zat te kijken naar de aquaforte v20, die doet 1200l/h, ik weet alleen niet of dat voldoende is. Lijkt mij wel toch?
 

Terug
Bovenaan