Wat is er nieuw

Grote wit gele vlek.

eric79

Well-known member
Lid geworden
12 september 2012
heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Enige vis die dit heeft. De rest van de bak draait al jaren gezond en vertoont geen abnormaliteit.
Ik ben alleen van plantenvoeding verandert, maar dit lijkt mij niet logisch dat daar iets mee te maken heeft.

Bijlagen

• IMG_2377.jpeg
    IMG_2377.jpeg
    1.5 MB · Weergaven: 16
  • IMG_2376.jpeg
    IMG_2376.jpeg
    2.6 MB · Weergaven: 15
Hmmm verder nog veranderingen in het gedrag of in het uiterlijk? Het lijkt enigszins op columnaris. Al zijn er ook andere oorzaken mogelijk voor de kleurverandering.

Zou het even aankijken. Bij verslechtering wordt de kans groter dat er iets bacteriëels speelt en zou ik hem apart zetten. Om in ieder geval de andere vissen te ontzien en evt voor behandeling. De mogelijkheden daarvoor zijn wel beperkt.

Kan ook nog wel eens het iridovirus zijn.

Kan ook nog wel eens het iridovirus zijn.
In theorie kunnen andere soorten dan de dwerggoerami het ook krijgen inderdaad. Alleen reageren die er niet op dezelfde manier op omdat ze niet dezelfde genetische (waarschijnlijk doorgefokte) kwetsbaarheid hebben. Het is m.i. onwaarschijnlijk om zoiets ineens bij een andere soort te zien opduiken. "Never say never" maar het is niet zo snel een verdachte.

Hoe oud is de vis? Zou het kunnen zijn dat zijn weerstand aangetast is, door de een of andere reden?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan