Wat is er nieuw

Grote witte worm aquarium

amanda27

Well-known member
Lid geworden
27 april 2012
Iemand enig idee welke worm dit is? Heb er tot nu toe 2 gezien in mijn nieuwe aquarium die nu 2 dagen staat.

Bijlagen

• 20220408_155538.jpg
    20220408_155538.jpg
    136.9 KB · Weergaven: 175
Niet met 1`00% zekerheid te zeggen maar lijkt erg op Lernea cyprinacea ofwel een zgn. ankerworm, is echter een soort parasitair kreeftensoort.
Te bestrijden met Camacell.

Niet met 1`00% zekerheid te zeggen maar lijkt erg op Lernea cyprinacea ofwel een zgn. ankerworm, is echter een soort parasitair kreeftensoort.
Dank je wel! Zou hij dan mee gekomen zijn met de planten of het hout?

Kan zelfs met het zand meegekomen zijn, afhankelijk van waar het gewonnen is.

Och jeetje, blij dat er nog geen vis in zit

Zou flubenol ook werken? Dit heb ik toevallig in huis

Is je bak nog helemaal leeg want ik vraag me dan af waar zo n vies ding wegkomt.

Ik zie 2 dagen dat je bak draait en als die verder leeg is dan zou ik ipv medicatie alle bodem eruit zuigen en uitkoken en weer terug. Kost je een paar dagen opstart maar dat is niet zo erg lijkt me.

Bodem is nieuw, hout en planten van marktplaats. Zal wel vh laatste afkomen, ondanks dat het goed afgespoeld is

Ja lastig. Ik zou na 2 dagen de planten eruit halen en de wortels goed spoelen en de bodem uitkoken en dan is de kans klein dat je er nog last van krijgt denk ik.

Nou weet ik niet of de worm schadelijk is maar dat kun je vast wel vinden.

Nou weet ik niet of de worm schadelijk is maar dat kun je vast wel vinden.
Ze gaven hier het idee van ankerworm, maar ik zie niet de typische vertakking zeg maar aan de worm. Het kruipt niet of nauwelijks, zit niet op het glas, enkel op de bodem. Af en en toe beurt het zijn kop op af en toe. Dus ja, geen idee dus wat voor worm het is 🤣🤣. Dat uitkoken, hoe pak ik dat aan eventueel?

Misschien is het dan een andere wellicht onschuldige worm maar ik zou zelf geen risico willen lopen en de planten dus eruit halen en de wortels goed spoelen en controleren in een emmer en dan met een tuinslang het grind uit de bak zuigen en uitkoken.
Na het uitkoken het grind terug doen en de planten ook.
Misschien dat een ander lid de worm herkent maar goed je hebt net opgestart dus zo verlies je denk ik de minste tijd.

Wat ook kan is de worm eruit zuigen met een stuk slang als je deze ziet maar goed je weet dan niet of er nog meer zijn.

Een ankerworm krijgt zijn uitsteeksels pas echt als hij een gastheer heeft gevonden, dan vervelt hij enige malen ( is kreeften soortje).
Als je zeker wil zijn dat ALLE wormen en eieren dood gaan moet je echt CAMACELL gebruiken. Zet je filters dan wel uit en vervang de hele media, of, voor zover dat kan, kook e.e.a. 3 minuten, waarna alles weer te gebruiken is.

Een ankerworm krijgt zijn uitsteeksels pas echt als hij een gastheer heeft gevonden, dan vervelt hij enige malen ( is kreeften soortje).
Als je zeker wil zijn dat ALLE wormen en eieren dood gaan moet je echt CAMACELL gebruiken. Zet je filters dan wel uit en vervang de hele media, of, voor zover dat kan, kook e.e.a. 3 minuten, waarna alles weer te gebruiken is.
Oke, dank je wel

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan