Wat is er nieuw

Groter aquarium, plastic bak of in vijver?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sejseegr
  • Startdatum Startdatum
S

Sejseegr

Guest
Ik heb 4 kleine goudvissen 2 sarasa's en 2 shubunkins en weet dat over een paar maanden mijn 60x30 aquarium te klein gaat worden. helaas heb ik niet het geld klaar liggen (ben 16..) om een nieuw aquarium met betere filter te kopen.
daarom wou ik jullie vragen wat ik het best kan doen door sparen (dit kan 8/10 maanden duren) een plastic bak kopen of ze in mijn vijver gooien.
ik heb op dit moment zoon 50 euro dat ik zou kunnen uitgeven. Als plastic bak de beste optie is waar vindt ik die. ik wil later de vissen zoz in mijn vijver stoppen omdat ik overwil gaan naar de echt 'fancy goldfishes'

alvast bedankt gr sebas

De goudvissen in de vijver stoppen. Dat zeker. De rest ben ik niet genoeg van op de hoogte. Kortom, je mag maximaal 1 maand nog doorgaan met die Goudvissen in een aquarium. Wat mij betreft.

Oke, ik doe ze donderdag in mijn vijver.

Ze gaan het zeker krap krijgen als ze groter worden, maar voor nu zitten ze niet in acute woningnood zou ik zeggen. Je zou een weekje kunnen wachten totdat de temperatuur buiten wat gestegen is, dan weet je zeker dat ze geen problemen krijgen van het temperatuurverschil.

Sejseegr zei:
Oke, ik doe ze donderdag in mijn vijver.

Wijze beslissing. Vergeet niet om ze een uurtje te laten overwennen aan de nog koude watertemperaturen.

Als het kan, zet hun aquarium 's ochtends buiten zodat de temperatuur daarin al wat kan dalen. Als het ongeveer gelijk staat kan je de vissen overzetten.

Een emmer is gemakkelijker dan het aquarium 😉 Zorg wel dat het is afgedekt ivm springen en katten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan