Wat is er nieuw

Grotere bak

  • Onderwerp starter Onderwerp starter pesci
  • Startdatum Startdatum
P

pesci

Guest
jippie! We gaan groter 😎 na 2 maanden juwel 60 haha..

Van een juwel 60 (nu te koop) naar een juwel RIO 125.

Hoe pak ik deze overstap aan? Ik wil een eheim 2213 laten draaien in de juwel 125. Die koop ik tweedehands.

De huidige juwel 60 draait met binnen filter.

Ik wil het nieuwe aquarium op de plaats van de oude bak.. maar zie even niet hoe ik alles het beste doe. Alles over? En later pas water erbij ofzo??
 
Ik zou de binnenfilter mee laten draaien op de nieuwe bak en dan erg zuinig voeren en de waterwaarden goed in de gaten houden. Het mooiste zou zijn als je de nieuwe bak even rustig zou laten indraaien.
 
Hmm ik zou indd wat John zegt. Kan je niet anders ff tijdelijk de rio op een ander plek plaatsen en dat 3 weken laten indraaien en dan voorzichtig overzetten? En dan bij de volgende waterwissel van zeg maar 50 60 % voordat je gaat vullen verplaatsen?
 
Hmm ik zou indd wat John zegt. Kan je niet anders ff tijdelijk de rio op een ander plek plaatsen en dat 3 weken laten indraaien en dan voorzichtig overzetten? En dan bij de volgende waterwissel van zeg maar 50 60 % voordat je gaat vullen verplaatsen?


John?
 
Hmm ik zou indd wat John zegt. Kan je niet anders ff tijdelijk de rio op een ander plek plaatsen en dat 3 weken laten indraaien en dan voorzichtig overzetten? En dan bij de volgende waterwissel van zeg maar 50 60 % voordat je gaat vullen verplaatsen?
Ik zou de binnenfilter mee laten draaien op de nieuwe bak en dan erg zuinig voeren en de waterwaarden goed in de gaten houden. Het mooiste zou zijn als je de nieuwe bak even rustig zou laten indraaien.


Ja ik dacht eraan om al het water en vis uit de huidige bak over te doen en de binnen filter idd ook tegelijk met de nieuwe buitenfilter. En dan steeds na een paar dagen een emmer erbij bijv?

Ik heb helaas echt geen plek om de tweede bak apart in te draaien en hoe zou ik dat moeten verplaatsen na indraaien? Of denk ik te ingewikkeld?
 
Ja ik dacht eraan om al het water en vis uit de huidige bak over te doen en de binnen filter idd ook tegelijk met de nieuwe buitenfilter. En dan steeds na een paar dagen een emmer erbij bijv?

Ik heb helaas echt geen plek om de tweede bak apart in te draaien en hoe zou ik dat moeten verplaatsen na indraaien? Of denk ik te ingewikkeld?


Water overzetten zet geen zoden aan de dijk.

Je hent 125 liter. Je zorgt voor bij een waterwissel dat je naar de 50 liter gaat. 2 3 vrienden erbij die je helpen tillen. Dan verplaatsen. 2 tillen aqua op 1 verplaatst de kast de andere tillen het erop. En dan 75 liter vullen en filter weer aansluiten. Is de beste denk ik.
 
Of die eheim 4 weken met je oude bak mee draaien
 
Is Jessica eigenlijk een John? :S😀

Ja dat klopt en Jessica is de naam van mn vrouw en gebruikt bij gebrek aan een beter idee. Maar ja ik neem aan dat jouw roepnaam ook niet Pesci is toch:S😀
 
Dan verplaatsen. 2 tillen aqua op 1 verplaatst de kast de andere tillen het erop.
Hangt een beetje van de vloer af of dat snel gaat. Hier moet ik echt mijn best doen om het aquarium waterpas te krijgen - en het tafeltje niet wiebelend.

Wel belangrijk natuurlijk om the checken of het blad van het aquarium waterpas is (in alle richtingen).
 
Hangt een beetje van de vloer af of dat snel gaat. Hier moet ik echt mijn best doen om het aquarium waterpas te krijgen - en het tafeltje niet wiebelend.

Wel belangrijk natuurlijk om the checken of het blad van het aquarium waterpas is (in alle richtingen).
Ja dat uiteraard

Maar 2 man pakt de aqua op. plaatst dat ff op de grond of op de eet tafel. ( die kan denk ik wel makkelijk 50 l) aan.
Dan onderlast verplaatsen en waterpas krijgen. en dan aquarium erop waterpas en als alles goed is dan vullen.

er is altijd een uitweg,
 
Ik ben onlangs van een Rio125 naar een Rio180 gegaan.
Ik heb eerst vanuit de 125 het waterniveau 50% laten zakken en dit opgevangen in een paar emmers.
Hierna de het filter op 1 van de emmers laten draaien en alle vis uitgevangen en in de emmer gedaan.
Hierna de bodem zo nat mogelijk overgezet naar de 180 en deze afgevuld met het oude water en aangevuld met vers water.
Planten overgezet van 125 naar 180.
Hierna filter overgezet en 4 uur later de vissen.
Hierna het oude filter JBL 701 langzaam vervangen voor een JBL 902 en de oude filtermatrialen overgezet tevens het extra mandje aangevuld met extra Siporax.

Ik heb regelmatig de waarde gemeten en heb geen afwijkingen in waardes gemeten, of ik heb gewoon geluk gehad.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan