gup hangt met staart op de grond.

M

metalzone patrik

Guest
Beste medeforum gebruikers,
Ik heb vanmiddag nieuwe guppen gekocht.
8 vrouwtjes 2 mannetjes.

Toen ik ze erin zette was alles prima.
Even later zag ik iets raars en had blijkbaar een glasgarnaal een mannetje gegrepen en zijn staart en vinnen opgegeten.
Zal dit goed komen?

Ik ben een uurtje niet thuis geweest en toen ik terug kwam lag de andere mannetjes gup met zijn staart op de grond. Wat kan hier mis mee zijn.

Ik heb een 120 liter bak.
Er zitten 4 siamese algeneters in
1 algeneter
Glasgarnaal ( die heb ik in een andere bak geplaatste nu zonder vissen)
1 mannetjes gup
4 vrouwtjes gup.
En mijn nieuwe guppen nu.

Heb er verder niks raars met het water gedaan en deze was ook prima.

Iemand idee?
 
Hoe lang draait de bak al? Hoe vaak ververs je? Water was prima?? Wat zijn de waterwaarden? Een glasgarnaal kan geen gup grijpen.... dan moet de vis al op de bodem hebben gelegen en dood of in ieder geval flink verzwakt zijn lijkt me.

Zou nu eerst een deel water verversen, lijkt me toch een probleem met de waterwaarden.
 
Glasgarnalen uit het geslacht Macrobrachium staan erom bekend visjes te grijpen. Zeker guppen met hun mooie lange staart. Heb je een foto van de garnaal?

Beschadigde staarten groeien vanzelf weer aan als je de waterkwaliteit in orde houdt. Het toevoegen van een catappa-blad kan voor ondersteuning zorgen.
 
Mijn bak draait al zeker een half jaar. Noch nooit problemen mee gehad. De waardes waren in orde daar ligt het dus niet aan. De garnaal heeft ook ooit een neon gegrepen. Heb de afgelopen tijd vaker vissen gekocht steeds in beetjes ma heb het nu pas voor het eerst.
 
Heb helaas geen foto van de garnaal
 
Nou die op de grond lag had ik even apart gezet. Hij doet het weer xD miss bang ofzo
 
Misschien de siamese algeneters heb ik ook gehad en had mijn hoogvinkarper aangevallen heb hem toen terug gebracht naar de winkel :rolleyes:
 
Terug
Bovenaan